Június 5-én korai hozzáférésben, ma pedig hivatalosan is elrajtolt a Funcom nyílt világú sandbox túlélőjátéka, a Dune: Awakening. A Conan Exiles fejlesztői ezúttal Frank Herbert sci-fi univerzumában, azon belül is Arrakis sivatagbolygóján eresztik egymásnak a játékosokat, egy grandiózus MMOTPS-ben, az eddigi visszajelzések szerint pedig megérte várni a játékra. A SteamDB jelenlegi mérései szerint már a 140 000-es egyidejű játékosszámot is átlépte az alkotás (pedig a csúcsidő még csak most jön), a Steamen pedig közel 15 000 értékelés alapján "Nagyon pozitív" értékelésen áll a játék. A rajongók tehát elégedettek lehetnek... legalábbis egy részük. A Dune: Awakening ugyanis nemcsak PC-re, de Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re is be volt jelentve, ám a konzolos portok nem készültek el a PC-s rajt idejére, és sajnos nagyon úgy fest, hogy egy jó ideig még nem is érdemes várni rájuk.

A Funcom ugyanis egy friss sajtóközleményben megerősítette (via IGN), hogy a Dune: Awakening konzolos megjelenésére csak valamikor 2026-ban kerül sor. A stúdió nem adott semmiféle okot vagy magyarázatot arra, hogy miért késnek ennyit a régen bejelentett portok, csupán ismét megerősítették, hogy nem feledkeztek meg a két platformról, a játék Xboxos és PS-es verziója továbbra is készül.

A portolást és a konzolos optimalizálást így tehát a Dune: Awakening post-launch támogatása mellett végzi a fejlesztőbrigád. A játék közel sem tökéletes, így folyamatosan számíthatunk kisebb-nagyobb frissítésekre és hibajavításokra, az idei év végén egy, jövőre pedig további két nagy DLC lett bejelentve, jelenleg pedig már fut az első szezonbérlet. A Funcom tehát egy percig sem ülhet a babérjain, bármennyire is megérdemeltnek tűnik ez a jelen pillanatban.

Borítókép forrása: Funcom