• Nem mindenkinél fut rendesen a Resident Evil 4
  • Az ok a DRM-ben keresendő
  • Mivel a felújítás is a Denuvót használja

Ugyan még csak március végén járunk, de az már most biztosra vehető, hogy a tegnapelőtt megjelent Resident Evil 4 ott lesz az év végi listákon. Persze lehet azt mondani, hogy "csak" egy felújításról beszélünk, de a remake minden porcikáján látszik, hogy a Capcom elképesztő mennyiségű időt és energiát fektetett a fejlesztésbe, így meglévő alapok ide vagy oda, mindenképp jár az elismerés. A készítők munkáját kiváló pontszámokkal jutalmazta a szakma, emellett pedig a játékosok is szeretik az alkotást, amit remekül szemléltet, hogy a a széria legjobb rajtját produkálta Steamen. Azonban nem mindenkinél felhőtlen az öröm, többen panaszkodnak ugyanis arra, hogy akadnak problémák a teljesítménnyel, ennek oka pedig – mint oly sok esetben – ismét a másolásvédelemben keresendő.

Többen is azt írták a steames értékelésükben (ahol ettől függetlenül kiváló a játék megítélése), hogy míg a demo gond nélkül futott a gépükön, addig a teljes verzió esetében már egészen más a helyzet, sőt, olyan felhasználó is akad, akinél el sem indul a végleges változat. A gondok természetesen arra vezethetők vissza, hogy – akárcsak az előző részekben – ismét a Denuvo gondoskodik a program védelméről, vagyis az a DRM, ami már számos játék esetében okozott teljesítménybeli gondokat. Annyira persze nem durva  helyzet, mint a Village esetében (ott ugyanis felháborodás lett abból, hogy fényévekkel jobban futott a kalózverzió), hiszen egyelőre csak néhány játékost érint a probléma, mindenesetre könnyen lehet, hogy később kikerül a másolásvédelem. Erre azonban a Resident Evil 2 esetében majdnem egy évet kellett várni, szóval több mint valószínű, hogy nem mostanában fog megtörténni.