Velvet Assassin Koncepció rajzokMostanában nem megy túl jól a német stúdióknak: nemrég az Ascaront zárták be, most pedig a Replay Studios kénytelen búcsút mondani a játékiparnak. Az okok mögött sokan a gazdasági válság hatását keresik, ám az is kétségtelen, hogy a Velvet Assassin közel sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: mind kritikailag, mind a kasszáknál megbukott a játék.

A játék harmatos bevételei nyilván nem segítették elő ilyen gazdasági helyzetben a cég megmaradását, de az sem vált előnyére, hogy egy új csapatról van szó, amelynek renoméját még nem sikerült megerősíteni. Mivel tőkeforrást nem találtak, a Velvet Assassin pedig nem hozott elég pénzt a konyhára, ezért a készítőknek egész egyszerűen nem volt elég pénzük egy újabb projekt finanszírozására.

Pedig ötletekben nem szenvedtek hiányt: állítólag már terveztek egy következő játékot, és még újabb fejlesztőket is keresett a meglévő gárda, ám puszira nem lehet embereket felvenni, támogatót nem találtak, így a hamburgi céget végül bezárták. Így minden valószínűség szerint mi magunk is búcsúcsókot inthetünk Violette Summernek és további kalandjainak.



]{iegészítés: Tegyük hozzá, hogy a srácok készítették el Uwe Boll nem játékadaptációs mozija, a Tunnel Rats játékadaptációját is, és ez sem volt túl jó húzás, a Steam fórumán például külön topikban kérik a játékosokat, ne vegyék meg a portékát, mert ezzel magát a germán celluloidpazarlót pénzelik, hogy újabb rettenetes filmet készíthessen. Azonban maga a játék is pocsék a kritikák szerint, a metacritics oldalán 28%-on áll, a GameSpot 25, az IGN 38 százalékra értékelte, előbbi így jellemezte: "Öt bugos órányi alagút, csapda és röhejesen rossz párbeszéd."... (A Velvet Assassin egyébként nem ennyire vészes, átlagban 60%, a GameSpot 75-öt adott rá.) (]{redenc)