Tagadhatatlan, hogy a 2005 óta használt IW Engine-en már rendesen meglátszik az idő, sőt a Frostbite 2 mellett egyenesen idejétmúltnak látszik. A logikus döntés így az lenne az Infinity Ward részéről, hogy készítenek egy új motort, mely képes felvenni a harcot a DICE termékével, ilyen beruházás azonban nem lesz.

„Ez lassítaná a munkát. Egy új motor kifejlesztése és csiszolása évekbe telik.” -- Robert Bowling később ezt a tweetjét kiegészítette a CVG stábjának ezzel:

„Csak elméleti szinten beszéltem, az alapoktól megírni egy motort viszont tényleg ártalmas a munkamenetnek. A tweetemben nem utaltam egy projektünkre sem, csupán tisztáztam a játékossal, hogy mi egyetlen játék érdekében sem építünk egy új grafikusmotort, csupán a meglévő kódot egészítjük ki a szükséges modulokkal.

A lényeg itt az újítások nélkülinek feltételezett és a beszélgetésünk tárgyát is képező, alapoktól felépített motor között van. Szinte az összes nálunk használt grafikusmotor egy korábban használt kódsorra építkezik.”

A Modern Warfare 3 tehát a jól bejáratott motort fogja használni némi újítással, így a látványvilág tekintetében már nem, de a játékmenet terén még felveheti a versenyt a kemény diónak ígérkező Battlefield 3-mal.