• 9.2 milliárd dollár volt a digitális gaming piac bevétele februárban
  • Ez 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest
  • Csak a mobilos szegmens javult, a konzoloknál nagy a visszaesés

A digitális videojáték-piac trendjeit vizsgáló Superdata előállt a 2020 februárjára vonatkozó bevételi adatokkal, melyek azt mutatják, hogy az előző hónapban 9.2 milliárd dollár volt a globális forgalom, ami 4 százalékos javulást jelent 2019 februárjához képest.

Ez első pillantásra jó hírnek tűnik, ám ha kicsit mélyebbre ásunk, akkor kiderül, hogy a javulás valójában a mobilos szegmensnek köszönhető, amely 16 százalékos növekedést produkált, miközben a PC-s költekezés 6 százalékkal, a konzolos pedig 22 százalékkal visszaesett.

superdata-2020-feb.jpg

A Superdata szerint az említett ágazatok gyengülése egyértelműen a kevesebb nagy megjelenésnek tudható be: tavaly februárban például olyan címek érkeztek, mint az Apex Legends vagy az Anthem. Ráadásul márciusban a koronavírus-járvány is rányomhatja a bélyegét a számokra - igaz, a Steamen vagy éppen a brit eladási listán inkább csak pozitív hatás érződik.

PC-n egyébként a League of Legends, a Dungeon Fighter Online és a Crossfire, konzolon pedig a FIFA 20, a Call of Duty: Modern Warfare és a Grand Theft Auto 5 voltak a legtöbb bevételt termelő címek. A teljes top 10-es listákat fenti képen láthatjátok.

Támogasd te is a PC Gurut!