Idén nyáron PC-re, Xbox One-ra és PS4-re fog megjelenni a Metro Redux csomag, ami újra elhozza elénk a Metro 2033-at és annak folytatását, a Metro Last Lightot. Ám nem csupán egy újrakiadásról van szó, hanem két olyan játékról, amik sokat profitáltak abból, hogy több hónapon át újra ezekkel foglalkoztak a fejlesztők, mindez a törődés pedig különösen az előd esetében lesz majd igazán látványos.

Az "igazi rendezői kiadás"-nak nevezett csomag elkészítése során három alapvető irányelv volt: az eredeti címek hűséges követése, a teljesítmény és a konzisztencia, vagyis az, hogy egy egységes képet kapjunk. Ennek tükrében elsősorban a Metro 2033 ment át sok változáson, főleg a játékmenetet, a grafikát és az átvezető videókat tekintve, hogy egy szintre kerülhessen a minden szempontból csiszoltabb folytatással -- bár ez nem jelenti azt, hogy a Last Light nem esett volna át némi finomításon. A játék új animációkkal, két, a rajongók által már rég kért funkcióval (Check Watch, Check Inventory), valamint az összes, mintegy 10 órányi plusz játékidőt jelentő letölthető tartalommal bővült.

Mindezen felül a Last Light teljesíthető a Metro 2033 lassabb, megfontoltabb stílusában, vagyis a Survival módban, míg a Metro 2033 átveheti a Last Light szabadabb stílusát a Spartan beállítással. Természetesen mind a két játék végigvihető a legkeményebb, Ranger nehézségi szinten, akár az első indítástól kezdve.

A Metro Redux pontos megjelenési dátumot még nem kapott, de azt sikerült megtudni, hogy a 4A Games csapatának sikerült valami olyat elérnie, amit a nyugati, sokkal több pénzből dolgozó stúdióknak nem, nevesen azt, hogy a Metro Redux PS4-en és Xbox One-on 1080p felbontásban (ez mondjunk nincs benne a sajtóközleményben, így a Joystiq portál állítására hagyatkoztam), 60 fps-ben fusson. Bravó! Az ár egyébként 40 euró lesz, de akinek csak a felújított Metro 2033-ra fáj a foga, az egy külön letöltésben megszerezheti 20 euróért.