A GTA 6 megjelenéséig már csak kevesebb mint egy év van hátra és hónapról-hónapra egyre nagyobbra duzzad körülötte a hype. A GTA 6-tal a Rockstar Games célja, hogy számos úttörő rendszert vezessenek be az open-world műfajba és ahol csak lehet, minden eddig látott mechanikára rátegyenek legalább egy lapáttal. Nem lesz kivétel ez alól a játékba kerülő víz sem, ami állítólag olyan hiper-realisztikusra sikeredett, hogy ehhez foghatót még sehol sem láthattunk korábban. A csapat állítólag arra törekszik, hogy a játékban a lehető legvalósághűbb víz-fizikát alkossák meg. De olyat, ami láttán tényleg azonnal letesszük a (maradék) hajunkat.

raulbautista03.jpg

A VGTech beszámolója szerint a Rockstar egy 20 szakemberből álló csapatot foglalkoztat kizárólag a játék ezen elemének fejlesztésére. Külön érdekesség, hogy a kikerült információk alapján nagyjából 200 és 300 millió dollár közötti költségvetést szántak erre a folyamatra. Ez az összeg már csak azért is érdekes, mert a játék teljes költségvetése állítólag eléri a kétmilliárd (!!!) dollárt. A csapat a dinamikus dagály és apály szintek mellett más érdekes vízmechanikákon is dolgozik, például a dinamikus időjárási rendszer révén árvizekre is számíthatunk, illetve a GTA 6 állítólag bevezeti a szörfözést is, mint mellékes hobbi-tevékenységet.

Ha a kikerült információk igaznak bizonyulnak, akkor a GTA 6 minden bizonnyal teljesen új mércét állít fel az open-world játékok műfaján belül – ehhez pedig elengedhetetlen, hogy forradalmi megoldásokat villantson. Egyes beszámolók szerint a játékban az árvizek mellett hurrikánokra is lehet számítani, amik képesek lesznek komplett pályaszakaszokat átrendezni.

A képek forrása: Rockstar Games