Az elmúlt néhány év során több nagy kiadó és stúdió is rájöhetett arra, hogy egy hosszú távra tervezett live-service alkotás nem feltétlenül jelent életbiztosítást a jövőre nézve. Óriásit zakózott például a looter-shooterek ligájában induló, végül szinte minden szempontból csalódást okozó Anthem, amit végül teljesen el is engedett az EA – dacára annak, hogy tervben volt a program teljes átszabása. A Crystal Dynamics fejlesztésében készült Marvel's Avengers sem járt sokkal jobban, mert bár tovább tudott a felszínen maradni, mint a BioWare kooperatív lövöldéje, mostanra a Bosszúállók csapata is eltűnt a süllyesztőben. Ugyanoda került a csaknem minden várakozást alulmúló Skull and Bones, és leszerepelt az Arkham-trilógiát is jegyző Rocksteady Studios legújabb DC-projektje, a Suicide Squad: Kill the Justice League is. Noha a live-service játékok komoly pénzeket hozhatnak a konyhára a legnagyobb kiadóknak, észre lehet venni, hogy a játékosok egyre jobban unják ezt a modellt, hiába erőlteti például a Sony.

Mark Darrah, a BioWare korábbi vezetője szerint 2025 a játékipar számára a legrosszabb év volt és csak jövőre terelheti vissza a helyes irányba az egész ipart a Rockstar sandbox sikervárományosa, a GTA 6. Mark Darrah szerint a Clair Obscur: Expedition 33 hatalmas sikere már azt jelzi, hogy a játékosok készek elszakadni a live-service modelltől. Kijelentette, hogy szerinte a jövő májusban érkező GTA 6 fogja eldönteni, hogy merre halad tovább a játékipar – csakhogy a GTA 6 kétélű fegyver is lehet. Darrah véleménye az, hogy single-player címként visszahelyezheti a fókuszt az egyjátékos alkotásokra, de ha valóban brutális sikereket fog elérni (ez szinte borítékolható), akkor az online része épphogy friss vért pumpálhat a live-service modellbe.

Borítókép forrása: Rockstar Games