Azt már mindenki tudja, hogy a Nintendo egyik legértékesebb szellemi tulajdona, a Zelda-franchise is meg fog jelenni a cég következő generációs konzoljára, elvégre ez kötelező, másrészt pedig az E3-as prezentáció során már láthattuk, hogy körülbelül mire is számíthatunk. Körülbelül, mert egy forrás beszámolója szerint az a bizonyos videó semmi több, mint egy techdemo, a valódi játéknak semmi köze ehhez; sokkal nagyobb és sokkal ambiciózusabb lesz, mint bármi, amit eddig a Nintendo készített.

Az informátor beszámolja szerint a Nintendo az eddig legnagyobb csapatát állította rá a Wii U-ra készülő Zeldára; a költségvetés és a befektetett munka terén a Rockstarral vetekednek. Ennek megfelelően a program óriási lesz, s noha ugyanannyi pályaszekciót tartalmaz majd, mint az eddigi játékok, ezek mérete jóval túlmutat majd az elődökén. Példaként egy kísérleti, erdős pályát említett meg a füles, mely nagyobb, mint az Ocarina of Time játéktere. Természetesen minden szekció egyedi játékmenet-elemekkel várja majd a játékosokat.


Az a bizonyos E3-as techdemo.

A csapat egy teljesen új, külsős cégek által kieszelt technológiákkal (Havok) felturbózott, direkt a játékhoz épített motort készít, ami részletes, Full HD felbontásban fogja elhozni a Skyward Sword stílusában megvalósított Hyrule világát. A játék a konzol minden képességét ki fogja használni, sőt bizonyos funkciók csak azért kerültek a perifériára, mert a fejlesztőknek szüksége volt arra.

Az eredeti tervek szerint a játék valamikor 2013 végén került volna a boltokba, ám a fejlesztés során világossá vált, hogy a tempó nem tartható, így 2014-ben fog csak megjelenni a játék. A forrás szerint a csapat még a főellenség-harcokkal és a pályaszekciókkal sem készült el, illetve hivatalos nevet sem adtak a programnak, az online funkciók (üzeneteket lehet majd hagyni egymásnak a feladványok megoldásához) pedig még csak papíron léteznek.