• 40%-al csökkent a toxikus viselkedés az Overwatch meccseiben
  • Mindezt pedig a tavaly nyáron bevezetett jutalmazó rendszernek köszönhetjük
  • Legalábbis ez derült ki Natasha Miller GDC 2019-es előadásából

A toxikus viselkedés gyakorlatilag minden online játszható cím rákfenéje, és különösen igaz ez az olyan kompetitív játékokra, mint amilyen a Blizzard hero shootere, az Overwatch. A fejlesztők már számtalan különböző módon próbálták visszaszorítani a toxikus játékosokat, most azonban úgy tűnik, a legújabb, jó magaviseletet díjazó rendszerükkel rátapintottak valami lényegesre.

A Blizzard még tavaly nyáron döntött egy új rendszer bevezetése mellett, melyben mindenki díjazhatja a csapattársait, amennyiben azok jófejek voltak (külön elismerés osztható a jó stratégiai megoldásokért és a segítőkészségért), valamint a sportszerű ellenfeleket is lehetőségünk van „kitüntetni”. Akire sok pozitív visszajelzés érkezik, azt a rendszer egyrészt loot boxokkal jutalmazza, másrészt pedig szintén pozitív megítélésű játékosokkal ereszti össze a meccseken.

Ez a fajta pozitív megerősítés pedig a jelek szerint alaposan beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Legalábbis ez derült ki Natasha Millernek, a Blizzard kutatójának, GDC 2019-es előadásából, melyben elárulta, hogy a toxikus viselkedés 40%-al csökkent az új rendszer bevezetése óta.