Hurrá, itt a nyár, átmenet nélkül a tél után, és egy újabb modos összefoglaló, ami segít abban, hogy nehogy túl sok időt töltsetek a szabadban, az ott leselkedő ezernyi veszélynek kitéve magatokat, mint például lebarnulás, ugyanis igazi kockáknál ez nem szokás!
The Elder Scrolls V: Skyrim
Kezdésnek -- a változatosság kedvéért, hiába, rengeteg klassz darab van – jöjjenek a Skyrim-modok, méghozzá elsőként a gyönyörű magyarsággal fordítható Here There Be Monsters. Ez egy rakás, óriási bosst ad a játékhoz, akik Skyrim északkeleti részén garázdálkodnak.
Ezek a dögök teljesen olyanok mint a játékban fellelhető „normális” szörnyek és állatok, azt leszámítva, hogy akkorák, mint egy falu, és jóval erősebbek kisebb változataiknál. E lényeket a hozzájuk kapcsoló küldetésekben lehet legyőzni, tehát végre eljutottak a modderek addig, hogy grafikai és apróbb játékmenetbeli változtatásokon kívül teljesen új kalandokat is készítsenek a játékhoz.
A modnak folytatásai is vannak, új ellenfelekkel és megbízásokkal, csak rá kell keresni a fenti névre a Steam Workshopban, és lehet válogatni. Az alapváltozat innen tölthető le, Steamen keresztül.

Érdekes modsorozat még a Sounds of Skyrim, ami kisebb csomagokra bontva (Civilization, Dungeons stb.) és folyamatosan bővülve új hangokat ad a játékhoz, így fokozva a hangulatot. Ilyenek például, hogy az eső kopog a házak tetején, a barlangok bejáratánál behallatszik a külső időjárás zaja, a helyi farmerek beszélgetnek egymással, és így tovább. Ezeket a modokat a Steam Workshopban és a Skyrim Nexuson is meg lehet találni, a „Sounds of Skyrim” keresőkifejezéssel.
A következő mod elég apró, túl sok funkcionalitása nincs, de sokak gyerekkori álmát váltja valóra a fa tetején lévő kisházról, legalábbis virtuálisan. Ez a Hermit's Tree House nevű kis kiegészítő, ami Riverwood közelébe, Skyrim egyik legszebb területére teszi a szép kilátással rendelkező házikót. Hasznos hogy nincs elszigetelt belső tere, így a kinti események nem szakadnak meg, ha belépünk a házba. Akár arra is lehet használni, hogy a kabinba beszaladva a sárkányok (vagy stílusosan akár a trollok) elől elbújva trollkodjunk.

És megint egy vizes mod: a Pure Waters nevű kiegészítő nagyon széppé és élethűvé varázsolja a vizeket, komolyan, szinte fotorealisztikus. Nem kell ide folyadékfizika és hasonló extra dolog ahhoz, hogy élethű vizet varázsoljunk a TES V-be -- habár az biztosan megoldaná a rossz irányba folyó víz problémáját, ami azért előfordul a Skyrimben. Eddig szerintem ez a legütősebb vízmodifikáció.

A Skyrim-téma zárásául íme egy elképesztő mod, a Moonpath to Elsweyr, mely a khajitok sivatagos területekkel és buja dzsungelekkel teli kontinensére visz el, ami persze nem olyan nagy, mint Skyrim, de mégiscsak egy teljesen új terület, ami azért nem sűrűn fordul elő a modokban. Ráadásul még pár küldetés is jár hozzá, így nem kell céltalanul szaladgálni az új környezetben, ami így többre hivatott a puszta gyönyörködésen kívül.
Azért azt hozzá kell tenni, hogy nem teljesen szabadon bejárhatók a területek, sok helyen egy ösvényre szorít a játék -- nem mintha ilyenek nem fordulnának elő a valóságban is egy sűrű dzsungelben vagy kanyonban. Jól láthatóan a múlt hónapban bemutatott „dzsungelesítő” Skyrim-modból táplálkozik az állat- és a növényvilág tekintetében, na meg a textúrák is ismerősnek tűnhetnek, de ez nem hiszem, hogy probléma lenne, mert azért akad benne sok-sok újdonság is. Masszív modifikáció, ezt tényleg látni kell!
Grand Theft Auto: San Andreas
Az e havi utolsó bemutatott modnál szinte nem hittem a szememnek. Elsőre azt gondoltam, hogy valami poén vagy átverés, de nagyon úgy tűnik, hogy valóság lesz, egy hónapon belül. Ez a Vice City Stories: PC Edition, ami a Grand Theft Auto: San Andreasra épül, persze az egész térképet lecserélve Vice Cityre, amely azért különbözik kicsit az eredeti Vice City-játékban látható várostól, hiszen míg az 1986-ban játszódik, ez 1984-ben.
A Vice City Stories eredetileg csak PSP-re, majd később PlayStation2-re jelent meg, és nem Tommy Vercetti történetét folytatja, hanem Victor Vance-t (az eredeti játékban szereplő Lance Vance testvére) irányítva hódíthatjuk meg a bűn városát. Hősünk ráadásul meglepő módon még úszni is tud, nem úgy mint Tommy, aki képes volt a bokáig érő vízben megfulladni...
A GTA: Vice City Stories PC-re soha nem jelent meg, és ez az, amit e jeles mod várhatóan orvosolni fog, mindenestül. Ez azt jelenti, hogy a városon és a küldetéseken túl a szinkronhangok és a rádióadások is átkerülnek a modba. Arra azért kíváncsi leszek, hogy a Rockstar Games ehhez mit fog szólni, mert ez kimeríti a reverse engineering fogalmát, ami tudtommal illegális, de remélhetőleg ennyi év után már abadonware-ként tartják számon a játékukat, és nem kötnek bele. (A Rockstar egyébként is meglehetősen szabadon kezeli a modok kérdését, szóval bizakodjunk.)
Sajnos a mod nem lesz százszázalékos a júniusi kiadáskor a készítő szerint, de a gördülő frissítésekkel előbb-utóbb megközelítheti az áhított tökélyt, magyarul a játékosok lesznek a tesztelők. Ez a modifikáció nagyon jó alkalmat adhat a régi szép idők felelevenítésére azoknak, akik annak idején PC-n játszottak a sima Vice Cityvel (én is e táborba tartozom), amit szinte pontosan 10 éve adtak ki személyi számítógépekre, 2003. május 12-én. A mod egyik videója alant tekinthető meg -- impresszív, nemdebár?
A PC Guru Modrovat legközelebb júniusban jelentkezik.