• A GTA 6 pontosan úgy fog kinézni, ahogy az előzetesben is láttuk
  • Erről a Rockstar New England egy korábbi alkalmazottja beszélt
  • Mike York szerint a stúdió több százezer animáción dolgozott már korábban
  • Ezért tart ilyen sokáig elkészíteni ezeket a programokat

A GTA 6 előzetesét mostanra már az is láthatta, akinek fogalma sincs róla, hogy mi fán terem a videójáték, hiszen nem sok felkapottabb téma van jelenleg a világon – ami persze nem véletlen, tekintve, hogy hosszú évekig vártunk a rekordot döntő képsorokra. A vártnál kicsivel korábban debütált előzetest látva elég sokáig kerestük az állunkat a padlón, néhányan viszont egyből elkezdték vadul kongatni a vészharangot, mondván, hogy szép és hangulatos a videó, de azért ne legyünk túl lelkesek, mert ez csak egy cinematic trailer, így a látványnak szinte semmi köze nem lesz magához a 2025-ben érkező alkotáshoz. Akik viszont játszottak a 2018-ban, még az előző generációs masinákra megjelent Red Dead Redemption 2-vel, azoknak egy szemernyi kétségük sem lehetett afelől, hogy bizony a játék is pontosan így fog kinézni (a Rockstar eleve nem szokott CGI előzetesekkel házalni), ezt pedig most a stúdió egyik korábbi alkalmazottja is megerősítette.

Mike York cirka hat évet töltött animátorként a Rockstar New England kötelékében, az ott töltött idő során pedig olyan alkotásokban segédkezett, mint a GTA 5 és a már említett Red Dead Redemption 2, szóval bátran kijelenthetjük, hogy lehet adni a fejlesztő szavára. Márpedig Mike azt állítja, hogy amit a másfél perces trailerben láthatunk, az nem csalás és nem ámítás, maga a végeredmény is ilyen prezentációt fog produkálni. "Valódi, a játékból származó átvezetőket láthatunk a kedvcsinálóban" – magyarázta az alkotó az előzetest elemző videójában. "Sok játékban előre renderelt képsorokkal találkozhatunk, és ez látszik is rajtuk. A GTA-széria esetében viszont minden egyes jelenet magából a programból származik. Ha látsz egy épületet a háttérben, akkor odamehetsz, megmászhatod, majd leugorhatsz róla. Ez a játék elképesztően kidolgozott, ezért is tart olyan sokáig elkészíteni." Mike ezután arról értekezett, hogy a Rockstar szakemberei több százezer animáción dolgoztak már korábban, ami egy elképesztően nagy vállalkozás, de így szerették volna kielégíteni a játékosok igényeit. Úgy véli, hogy ez az erőfeszítés a zsúfolt tengerpartot ábrázoló snittek során látszik a leginkább, melyeken minden egyes NPC éli a világát, ez pedig mostanra a stúdió védjegyének is tekinthető. "Lenyűgözőnek találom, hogy milyen magasra tették a lécet a grafika terén" – magyarázta a videó későbbi szakaszában. "Sokszor láthatunk cinematic előzetest, ez viszont nem az. Ez a játék pontosan így fog kinézni, amikor végre kézhez kapjuk. Hihetetlen, már alig várom, hogy kipróbálhassam." Mondhatnánk, hogy talán kissé túlzóak az egykori munkatárs kijelentései, de mivel ez a csapat egy teljesen más ligában mozog, mint az ipar többi képviselője, ezért egyetlen másodpercig sem tudunk kételkedni a szavaiban.