• Eredetileg sokkal több és agresszívebb ellenféllel néztünk volna szembe
  • Folyamatosan támadásnak lettünk volna kitéve
  • És sokkal kevesebb lőszerünk lett volna

A hónap elején jelent meg a Resident Evil Village, ami tovább folytatta Ethan Winters történetét. A játék megérdemelten lett kritikai és anyagi siker, és érte el a 3 millió eladott példányszámot alig pár nap leforgása alatt. Azonban a színfalak mögött nem volt ilyen sima a menet, a Village fejlesztését ugyanis komoly döccenők övezték.

A Resident Evil Youtube-csatornáján megjelent videóban az alkotók őszintén mesélnek a Capcom falain belül kialakult ellentétekről. Ebből derült ki, hogy a fejlesztés egy szakaszában a Village ellenfelei sokkal agresszívebbek voltak, ráadásul akár 10 fős hordákban is rávethették magukat szegény Ethanre. Ezt tetézte, hogy a lőszerrel is nagyon szűkmarkúan bánt a program.

A játék minőségéért felelő menedzser, Kobajasi Sutaro szerint a Resident Evil új epizódjának akciói érdektelenné váltak, ami ellentétben állt a fejlesztők elképzeléseivel. Pánikba is estek, amikor megjött ez a visszajelzés a tesztelőcsapattól, hiszen a kiadás ideje vészesen közel volt már. Ráadásul a szívükre vették a kritikát, mert rengeteg munkát öltek bele az akciókba, és nagyon büszkék voltak rá.

Végül Kobajasi összeeresztette a tesztelőcsapat legszókimondóbb tagjait a fejlesztőkkel, hogy magyarázzák el, mi a baj a Reisdent Evil Village akkori változatával. Végül sikerült megértetni velük, hogy nem célravezető az, ha a játékost konstans támadják nagy erőkkel, miközben esélye sincs védekezni és minden méterért vért kell izzadnia. Ennek hála a fejlesztők koncepciót váltottak, és inkább a paranoiára mentek rá, vagyis megpróbálták azt elérni, hogy a játékos sose tudja, merről fogják megtámadni. Ezután minden a helyére került és a Resident Evil Village lenyerte végső formáját.