A szeptember 6-án megjelenő harmadik Resistance-játék esetében az Insomniac Games némileg szembement a szokásos „többet, nagyobbat” jelmondattal, és a multiplayer mód befogadóképességét drasztikusan csökkentették. A második részben még 60 játékos eshetett egymásnak óriási csatatereken, a harmadik felvonásban azonban -- a szórakoztatóbb játékmenet érdekében -- már csak 16-an gyilkolhatják egymást, átlagos méretű és kialakítású, a szokásos játékmódoknak otthont adó pályákon.

Jó hír viszont, hogy a multiplayer karakterünket egy "komoly, bármilyen játékstílusnak kedvező fejlődési rendszer" keretében személyre szabhatjuk extra képességek segítségével. A feloldható buborékpajzs például a védekező egységeknek jó, a töltényt adagoló ammo beacon a támogatóknak, a radart felerősítő radar beacon a felderítőknek, a hologrammal operáló doppelgangernek a trükkösebb egységek veszik majd hasznát, az egyszerű sorkatonának pedig a dash képesség lehet majd a legjobb barátja, amivel villámgyorsan kikerülhet a tűzvonalból.

A felsorolt képességekhez még két további perk (personal attribute, combat attribute) is társul. Ezek használatával holttestünkből egy leaper pattanhat elő egy kis meglepetésként, de gyorsabb újratöltésre, esetleg pontosabb tüzelésre is jók ezek a bónuszok.

Az újításokat a későbbiekben egy multiplayer bétateszt keretében mi is kipróbálhatjuk, ám azt még nem tudni, hogy milyen feltételekkel lehet bekerülni a tesztelők közé. Amint lesz valamilyen fejlemény, szólunk.