Richard Garriott tagadhatatlanul nagy szerepet játszott a modern játékipar, azon belül pedig a szerepjátékok formálásában. A legendás tervező mögött sok-sok évnyi tapasztalat áll, s pályafutása során közkedvelt játékok egész sorát tette le az asztalra, olyan programokat, amik milliókat szórakoztattak, s noha az utóbbi években nem foglalkozott túlzottan a fejlesztéssel, most visszatérésre készül az Ultima-széria szellemi folytatásával.

A Shroud of the Avatar kapcsán Garriott mostanában sok interjút ad, főleg azután, hogy a gyűjtés 17 nappal a lezárás előtt megszerezte a kívánt összeget. Az újságírók elsősorban magáról a játékról és az azzal kapcsolatos terveiről kérdezik a tervezőt, de az újságok és a portálok aziránt is érdeklődnek, hogy vajon mi az Ultima atyjának véleménye a játékiparról -- a válasz nem túl pozitív. A PC Gamer stábjának adott interjújában Richard Garriott különösebb kertelés nélkül kijelentette: a legtöbb játéktervező egyszerűen béna.

„Néhány kivételtől eltekintve (például Chris Roberts), egy olyan emberrel sem találkoztam az iparban, aki olyan jó tervező lenne, mint én. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy én briliáns vagyok, hanem azt, hogy a nagy többség szimplán béna.”

Az általánosító és szűklátókörűnek hangzó kijelentést azzal magyarázta Garriott, hogy az ember akkor lesz játéktervező, ha nagyon szereti a szórakoztatóipar ezen szegmensét, de semmi máshoz nem ért. Továbbá szerinte a legtöbb tervező nemcsak hogy béna, de még lusta is, amire a Medal of Honor Warfightert hozta fel példaként, melyet, ha ő kap meg, több élettel és háttérrel töltött volna meg.

Az erős szavakban van egy kevéske igazság, hiszen nem mindenki mester, de ne feledkezzünk meg arról, hogy maga Richard Garriott sem mentes a bénázástól -- emlékezzünk csak az érdekesen indult Tabula Rasára, ami óriási bukásként vonult be a történelemkönyvekbe, olyan játékként, amire senki sem lehet nagyon büszke.

Richard Garriott kiosztotta a játéktervezőket