Az Ubisoft meghallotta a rajongók hangját, és nem folytatta a Heritage of Kings-féle vonalat a Settlers "márkanév" alatt, hanem engedve a rajongók követeléseinek, a sorozat 10. évfordulója alkalmából remek ötlettel, illetve játékkal álltak elő: a hagyományokon alapuló Settlers II "remake"-et csináltak, ami nagyon bejött az 1996-os játék tisztelőinek, illetve azoknak is, akik akkoriban még nem játszottak vele.

Aztán tavaly megjelent a Settlers VI néven indult, majd a sorszámot elhagyva "The Settlers: Rise of an Empire" névre átkeresztelt változat, ami már technikájában kevésbé hasonlított az összes eddigi elődjéhez (ezért is a névcsere, nehogy valaki az ötödik epizódra asszociáljon), ám hangulatban erősen emlékeztetett az első és felejthetetlen Settlers-életérzésre, csak egy sokkal fejlettebb és újabb megközelítésből. Ez az út is tetszetős, bár természetesen itt is akadtak nagy számmal, akiknek így sem tetszett a megújulás, úgyhogy az Ubisoft és a Funatics tovább viszi a tradicionális vonulatot, és a Settlers II másodvirágzását sem hagyják veszni hagyni.

A The Settlers: Rise of Cultures név a már korábban említett évfordulóra kiadott felújítás folytatása lesz, túlságosan nem fog különbözni, mégis kisebb-nagyobb újításokat eszközölnek a játékmenetben, amitől remélhetőleg több és jobb lesz ez a rész is, de minden keménykalapos rajongó elégedett lehet vele. A Funatics egyik csinos dizájner kisasszonyával készített interjúból rengeteg minden kiderült a játék kapcsán, ám ezt ti is megnézhetitek az Ubisoft TV legújabb adásában, németül. Ha valaki nem értené, sikerült lefordítani (köszönet érte Döncinek!), és nagyjából minden fontos fejlesztést elárulnak benne, így hát lássuk, mik azok!

Settlers: Két telepes világHárom új nép szerepel majd az új részben a régiek helyett vagy mellett, ők a bajorok, a skótok és az egyiptomiak - mindhárom eltérő jellemzőkkel, más taktikát igényelvén. A bajorok például a korábbi részekből megismert rómaiakra fognak hasonlítani, az egyiptomiaknak a gazdaságuk fejlett, gyorsan építkeznek, viszont a katonaságuk szerény képességű, így csak nagy létszámban tudják felvenni a harcot. A skót nép ennek pont a fordítottja: erős katonai hatalom, fejletlen gazdasággal.

Jelentős újítások érik a harcrendszert is: már nem csak az 1v1 harc lesz a jellemző, hanem egyszerre többen is csatázhatnak egymással, lesz távolsági harc, és nem csak életereje van a katonának, hanem páncélzattal és sebzési/védekezési értékekkel is rendelkezik. A rangok könnyebben felismerhetőek lesznek, ugyanis más páncélzattal és értékekkel bírnak majd a katonák, ami erőteljesebben fog látszani a külsőségekben is. Egyszerre kisebb csapatokat is kijelölhetünk, ami úgyszintén örömteli - ez például hasznos volt a Settlers II utáni részekben is szerintem -, és a katapultok sem tűntek el.

A játékmenet annyiban fog változni, hogy bejön a képbe többek között egy olyan új épület, ahol áldozhatunk isteneinknek - persze csak nyersanyagot -, így azok bizonyos mennyiségek és kombinációk után meghálálják ezt különböző bónuszlehetőségekkel, mind a hadászatban, mind a gazdaságban. Ez utóbbinál például felgyorsíthatjuk a bányákban a kitermelést vagy az áruszállítást - és még ki tudja, milyen ötletekkel állnak elő a fejlesztők. Mindenesetre ezt egy kicsit merész húzásnak tartom, de majd meglátjuk, mi sül ki belőle.

Nagy távlatokban ennyi, amit tudni lehet, no meg annyi, hogy az új vonal mellett a klasszikus sorozat is folytatódik tovább, aminek én kifejezetten örülök, így tényleg mindenki a kedvére választhat, és nem kell semmit a játékosokra erőltetni. De mit tegyen az ember, ha mindkettő jó?! Játszon sokat!