World of… Shakes and Fidget?
Bár számomra kezdetben a játék címe kb. annyira volt beszédes, mint Gordon Freeman, hamar kiderült, hogy a hiba jelen sorok írójában van: a program ugyanis két, a (főként német) WoW-játékosok körében már-már kultikus sikernek örvendő képregényfigurán alapul. A harcos Shakes és a mágus Fidget alkotta dupla dinamit Oskar Pannier és Marvin Clifford keze munkáját dicséri, akik az eredetileg 2004-re datált sorozatot a Warcraft 3, majd később a WoW paródiájának szánták (megerősítve így a német humorérzék létezéséről szóló kósza pletykákat). A két, kasztjukat a legváltozatosabb módon megszégyeníteni képes antihős igazából 2007-ben vált ismertté, mikor a német Gamona.de pártfogásába vette a sorozatot -- ez pedig az évek során egy stabil rajongótábort, tavaly pedig a Blizzardtól egy formás keresetet eredményezett, minekutána a srácok erősen megkurtították az egyértelmű WoW-fricskák számát. Mindenesetre talán ez is hozzájárult az ezt követő gyors terjeszkedéshez, a „takarítás” után ugyanis a jogi aknamező is ment a levesbe, ennek köszönhetően pedig a német Playa-Games a srácokkal való megegyezést követően rizikó nélkül láthatott neki a bimbózó franchise (pár napja díjjal is kitüntetett) böngészős játékká konvertáláshoz.„Új világ vár rád”
A kötelező beállítások megadása után rögtön a képregényből ismert Steinfels városába jutunk, ami a játék kvázi főmenüjének felel meg. Garázdálkodni kétfelé indulhatunk: a fogadó PvE kalandokat kínál, az Aréna ugyanakkor a PvP csaták színhelye. Előbbinél a küldetések játsszák a főszerepet: alkalmi megbízóink minden esetben három agyament „bevetést” kínálnak, melyek a kapott tárgy/pénz/XP mennyiségében, valamint a végrehajtáshoz szükséges időben különböznek. Bizony, az S&F-ben a helyszínre utazás is jelentős tényező, a kisebb jutalommal kecsegtető misszióknál alacsonyabb szinten 1-2 percet kell várni, míg a helyszínre érünk, magasabb szinteken ez azonban akár 8-15 perc is lehet (a helyzetet az istálló menti, ahol már elég alacsony áron bérelhetünk olyan hátast, mely jelentősen lecsökkenti a várakozási időt). Bár az egyes tényezők eltérnek, a végkifejlet mindig ugyanaz: amint letelik az idő, szembekerülünk valami gaz ellennel (nálam a Gyalog Galopp gyilkos nyulánál borult a szék), a gép pedig a statisztikák tükrében szépen lejátssza az orrunk előtt a csatát, amelyből aztán vagy győztesen, vagy lógó orral kerülünk ki (utóbbi esetben ne aggódjunk, csak a jutalmat buktuk, a meglévő felszerelést és az életünket nem). Naponta 120 percnyi kalandban vehetünk részt (ez küldetéstől függően 10-15 megbízatásra elegendő), de ha többre vágyunk, pár sör elfogyasztásával megnövelhetjük a limitet. Küldetéseink során egyébként néha kulcsokkal lephet meg minket a rendszer, ezekkel a menü alja felé látható kazamatákat érhetjük el -- mindegyikben tíz tápos ellenfél vár ránk, harcolni azonban megéri velük, mert a jutalom is nagyobb, mint a normál küldetések esetén.
A pénzzel és becsületpontokkal jutalmazó PvP csatáknál a „harcrendszer” hasonló -- közvetlenül ott sem szólhatunk bele az ütközetekbe, de ha nem vagyunk megelégedve a gép által kiválasztott ellenféllel (általában igyekszik azonos szinten álló játékosokat ránk uszítani), akkor a nicknév begépelésével magunk is lecsaphatunk egy gyanútlan arcra (a játékosok listája a Dicsőség Csarnoka menüvel érhető el). A fentieken kívül pénzmagot még két módon szerezhetünk: a kocsmában ülő szerencsejátékos a kevésbé legális (de legalább rizikós), a maximum 10 órás műszakban művelhető városőri meló pedig az időigényes, de jól fizető megoldást jelenti.