Azt hiszem, kevés olyan olvasónk lehet, akinek a middletoni bázisú Raven Software-t be kellene mutatni. A Brian és Steve Raffel által alapított vállalat 1990-es fennállása óta ontotta magából a legkülönbözőbb számítógépes játékokat egészen a PC hőskorától kezdve. 1992-es, Black Crypt című szerepjátékuk még Amigán robbantott igen nagyot, ezt pedig a Shadow Caster követte 93-ban - ez utóbbi két dolog miatt is igen csak kiemelkedő. Egyrészt, mert végre DOS volt a becélzott operációs rendszer, amely futtatni tudta, másrészt, mert ez volt az első játék, amely az id egyik motorját használta - nevezetesen a Wolfenstein technológiai szörnyszülöttét. A barátság, amely azóta is tart, ezek után valósággal legendássá vált, és olyan játékokat eredményezett, mint a Heretic, a Hexen, vagy a -- a céget a fantasy mondakörből végleg kiszakító -- Soldier of Fortune. A Shadowcaster után a Raven gyakorlatilag csak és kizárólag az id motorjaira írta játékait (Doom-motorok, Quake-motorok minden mennyiségben) -- amikor pedig mégsem (mint ahogyan az történt a '97-es Mageslayer esetében, amelyet a Take No Prisoners követett), akkor is segítséget kértek John Carmacktól, aki igen szívesen vállalta a kiruccanást a barátokhoz. A szerelem végül 2005-ben teljesedett be -- az id ugyanis a cégre bízta műfajteremtő Quake sorozat negyedik részének elkészítését...

Azonban a vállalat úgy néz ki, megpróbál kitörni a folytatások és a bérmunkák nyomasztó világából, hiszen a Wolfenstein folytatás mellé (amely a képek alapján igen csak lelombozónak tűnik...) hosszú esztendők után végre bejelentették teljesen egyedi elképzelésüket, a Singularityt. Na, körülbelül itt véget is ér a tények sora -- a program, amelyből már kedvcsináló videó is van, úgy el van dugva és rejtve, hogy a címén kívül gyakorlatilag nem tudunk semmit -- mármint azon kívül, hogy FPS lesz, és hogy olyan megoldásokat használ, amelyektől kiver majd minket a víz. Úgy legyen!