• Néhány játékos szerint a Lies of P a legnehezebb soulslike
  • Erről Redditen született egy diskurzus
  • Vannak, akik úgy gondolják, hogy át kellene alakítani a játék központi mechanikáit
  • Iron Pineapple szerint azonban csak meg kell tanulni elvonatkoztatni

A FromSoftware munkásságának köszönhetően (ez a szó most akár idézőjelbe is tehető, egyéni preferencia kérdése) mára a soulslike címek számítanak a nehézségi szint fokmérőjének, így ha a kihívás mértékére terelődik a szó, rendre előkerülnek az olyan alkotások, mint a Dark Souls-széria, a Bloodborne vagy az Elden Ring. A zsáner mostanra számos új érkezővel bővült, és bár ezek minősége rendkívül széles skálán mozog, abban eléggé egyetértenek a szakik, hogy a szeptember 18-án debütált, Pinokkió történetét kifacsaró Lies of P a jól, sőt, remekül sikerült darabok közé tartozik. A Neowiz és a Round8 Studio Bloodborne-t idéző akció-RPG-jébe már sokan belevetették magukat a megjelenés óta (pláne, hogy a Game Pass kínálatában is az első napon landolt), így bőven születtek vélemények a nehézségi szinttel kapcsolatban, ami egyesek szerint olyannyira meredek, hogy még a legendás japán csapat műveit is a kispadra ülteti.

Természetesen Redditen vitatták meg a felhasználók, hogy miként élték meg az opusz által kínált kihívásokat, és bizony akadnak néhányan, akik úgy vélik, hogy ez lett az eddigi legnehezebb soulslike cím. A topic-ot indító oriondavis például azzal kezdte az értekezését, hogy a FromSoftware összes alkotását számtalanszor végigvitte már, de ebben egyszerűen nem képes haladni, csak pánikolni. Egy másik játékos pedig arról panaszkodott, hogy 16 órán keresztül próbálkozott az egyik főellenfél legyőzésével – mondjuk szó se róla, én anno ennél sokkal tovább szenvedtem egy-egy Dark Souls boss térdre kényszerítésével. Sokan azt gondolják, hogy a Lies of P komplett mechanikáit (hárítás, védekezés) át kellene alakítani ahhoz, hogy élvezhető legyen a harcrendszer, a műfaj egyik legismertebb veteránjának számító videós, Iron Pineapple azonban úgy véli, csupán meg kellene tanulni elvonatkoztatni a FromSoftware címeitől, és úgy elfogadni az opuszt, ahogy az a készítők megálmodták. A többség vélhetően vele ért egyet, mivel jelenleg 80 pontos felhasználói értékeléssel bír Metacritic-en a kaland PS5-ös változata, Steamen pedig a "Nagyon pozitív" plecsi virít az adatlapon, a játékosok nagy része tehát képes volt elsajátítani a Lies of P mechanikáit.