Mark Cerny, a PS4 vezető mérnöke, mellékesen pedig húsz éve prominens játékkészítő és ipari szakértő, a Polygonnak adott interjút a konzol legutóbbi, New York-i bemutatója alkalmával. A beszélgetés során a PS3 kissé problémás indulása is szóba jött, Cerny pedig kertelés nélkül elismerte, hogy a géppel voltak nehézségek, amikből sokat tanult a Sony, ezért tűnik olyan jónak a PS4.

"A PS2 nagyon ment, úgy értem... azt hiszem, a piac 75 százalékát uraltuk, vagy valami ilyesmi, aztán pedig jött a PS3, amit úgy kellett összefoltozni. Nagyon sok munkánk volt a gép vásárlói oldalával, mert nagyon drága volt. Ezért is lett elsődleges cél a PS4-nél, hogy megfizethető legyen az első naptól kezdve. De a PS3 még fejlesztői szempontból is hírhedt volt, mert roppant nehéz volt dolgozni vele. Én már csak tudom, dolgoztam startcímen, így nagyon szerettem volna, hogy a PS4-re könnyen átállhassanak a programozók, és ne  kelljen minden nap új dolgokat megtanulniuk a hardverrel kapcsolatban." -- fogalmazott Mark a maga kendőzetlen, őszinte módján.

Mark Cerny

Persze hogy mi a megfizethető, az eléggé relatív. A PS4 Magyarországon 127.900 forintba kerül a premierkor, ami a hazai játékosok pénztárcájának szűkösségét ismerve azért még korántsem fog kígyózó sorokat eredményezni a boltok előtt. Nyugatabbra persze más a helyzet, a kezdőár egész barátinak hathat.