A Splinter Cell sorozat jövőre tér vissza a Blacklisttel, melyben Sam Fisher és csapata egy feketelista alapján elkövetendő terrorcselekmény-sorozat megelőzésén dolgozik. A játékból láthattunk már néhány klassz jelenetet, és egy kisebb botrány is kerekedett körülötte -- most pedig itt egy újabb videó, melyben a program művészi tervezésének munkálataiba, illetve a fény-árnyék rendszer kidolgozottságába nyerhetünk betekintést. Egy biztos: az eddigi Splinter Cellek egytől egyig a csúcsot jelentették, ha látványról és igényességről volt szó, és ha a Ubisoft nem ront el semmit, a Blacklist is hozza majd a szériától megszokott minőséget.



Scott Lee művészeti vezető úgy véli, hogy a Blacklist legerősebb oldala a környezet, melynek megalkotásakor fontos szerep jutott a fényeknek: minden pontra a megfelelő fényforrásnak kell világítania, csak így érhető el az az összetett grafika, ami a videón is látható. Bár a technikai részletességre is ügyeltek, sokkal fontosabb volt a megfelelő atmoszféra felépítése.

Mivel a Splinter Cell sorozat történetét végigkísérte a sötétség és a lopakodás (kivéve az akció-orientáltabb, ám így is kiváló Convictiont), Scott úgy gondol a fényre, mint egy térbeli objektumra, egy másik játékosra, aki igyekszik megnehezíteni a dolgunkat. A fény-árnyék rendszer teljesen valósidejű, szó sincs csalásról: akár napfény, akár lámpák, minden a motor műve.

Lee elmondása szerint a játék megtervezésének egyik legfontosabb momentuma, hogy Sam nem szuperhős, hanem egy hétköznapi férfi, aki bár képzettebb, mint az átlagos katonák, semmire sem viszi, ha nem használja ki a környezete nyújtotta adottságokat.