Pontosabban még nem teljesen érkezett meg, de korai hozzáférésben már elérhető, ami egy grand strategy esetében látványos ám némileg kockázatos vállalás. Bár azért a 0.9.12 (már 0.9.13 az első kisebb frissítéssel) verziószám is jól mutatja, mennyire előrehaladott a fejlesztés, és megerősíti a készítők vállalását, hogy már nem sokat kell várnunk a hivatalos megjelenésre.

A család a legfontosabb!

Ahogy a névből is sejthető, a Star Dynasties-ban a fő feladatunk, hogy a kezdetben is látszólag elég jó pozícióban lévő családunkból néhány generáción belül az űr minden szegletében, azaz 100+ lakott rendszerben ismert, vagy akár az egészet uraló dinasztia váljon. És ahogy a műfajban elvárt, ezt megpróbálhatjuk elérni erőszakos hódítással, intrikákkal, szövetségekkel és persze mindezek megfelelő kombinációjával. A történet igen kényelmes módon egy komoly technológiai összeomlás után játszódik, ami nemcsak a felfedezést, terraformálást és jelentősebb fejlesztéseket vonja ki a képletből (persze ki tudja, mit hoznak még a nagyobb frissítések, DLC-k), de a játékszabályokat is kissé középkorisította.

Ezért aztán akármire is készülünk éppen, végig kell gondolnunk (és persze a program is jelzi), kinek teszünk vele szívességet, és főként kit ér sérelem miatta az űrlovagi kódex alapján. Ezeket a sérelmeket ugyanis elég durván megtorolhatják vagy megtoroltathatják, akár saját uralkodónkon keresztül is. Ahogy minket is gyakran felkérnek majd, hogy büntessünk meg valakit az igazság nevében, ami néha nagyon jól jön egy kis hódításhoz vagy pénzszerzéshez, viszont más hatalmasságokkal megárthat a kapcsolatunknak, és az hosszabb távon lehet kellemetlen.

Azért néha csatákra is sor kerül, méghozzá elég érdekes megoldással. Először a közeli rendszerekben található vazallusainkat és baráti uralkodókat kérhetjük meg, hogy szálljanak be néhány űrhajóval a harcba, majd pedig három környi összecsapásban vethetünk be különböző taktikákat, hogy felülkerekedjünk az ellenségen. 

Hópihe diktátorok

A fentiek nagyon durván leegyszerűsített változatai néhány fontosabb játékelemnek, de ezen messze túlmutatóan, bőven akad mélység a játékban. Szerencsére már korai hozzáférésben is bőséges oktatórészt kapunk az alapokról (guided scenario néven találhatjuk meg, ha ismétlést szeretnénk), a kimaradt részleteket pedig a már szintén működő kódexből pótolhatjuk, még ha az nem is mindig olyan egyértelmű és hasznos, mint ideális lenne.

Mellesleg az oktatórész végeztével érdemes lehet új játékot kezdeni, nálam legalábbis kissé beragadt a véletlenszám-generátor, így nagyon gyakran adta be ugyanazokat az eseményeket, főleg a lakomák alatt. Bár eddig minden játékban ijesztő gyakorisággal betegedtek meg családtagok, vagy kértek fel titkos szeretőnek a különböző házak hölgytagjai (végre valami realizmus!). Emellett megesett, hogy durván halmozódtak a gondok, bosszúláncok, támadások, apróságokon halálra sértődő hatalmasságok, hasonlók. Ez persze egyáltalán nem biztos, hogy hiba, végtére is előfordulhat ilyesmi, csak néha kissé sokkoló.

Ahogy az is, hogy a játék egy alkalommal teljesen kifagyott, egyszer pedig csak nem engedett továbblépni egy már befejezett eseményből. Szerencsére az automatikus mentési rendszere elég jó, így nem vesztettem sok időt, de érdemes a körök átengedése előtt nekünk is menteni egyet.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Űrkirályok a házban

A grafika nem kiemelkedő vagy látványos, de ez a műfaj nem is igényli. Az események festményei néha kimondottan jók, viszont a torzulás miatt némelyik arcképet nehezebb felismerni kicsinyített formában – vagy csak több dioptriára lenne szükségem. Az egyelőre közepesen változatos, de békés zenei körítés is tetszett. Az UI a korábbi képek alapján rengeteget fejlődött, és vannak jó ötletek a kezelésben, de azért kell hozzá legalább egy óra vagy kettő, mire megszokjuk, hogy nagyjából mit hol találunk. 

A lényeg, hogy a Star Dynasties már most is játszható, élvezhető, ill. megszenvedhető, ahogy minden grand strategy cím – ami ebben a kategóriában elég nagy pozitívum. A megjelenésig főleg finomítás, egyensúlyozás és persze hibajavítás várható a beérkezett reakciók és vélemények alapján. Ebből már a megjelenés másnapján kaptunk egy adagot, de három komolyabb fejlesztéseket hozó frissítést is beígértek, amiket ezek után érdeklődve várok.

Összességében, a játék ígéretes, és ha nem is annyira kidolgozott (egyelőre legalábbis), mint a Crusader Kings, de az ára is barátságosabb, így érdemes mindenkinek szemügyre vennie, támogatnia, aki kedveli a műfajt, és nem tart a korai hozzáféréssel járó változásoktól.