A javában zajló (lásd előző hírünket) EVO 2015 eseménysorozaton a Capcom beszélt a Street Fighter franchise jövőjéről, és arról az újfajta megközelítésről, amely az ötödik részben mutatkozik be.

A Street Fighter 5 ugyanis egyfajta platform lesz, mely folyamatosan fejlődik, rendszeresen kiadott friss tartalmakkal bővül, melyek egy részéért még fizetnünk sem kell. A 16 játszható karakterrel induló játékhoz természetesen a játékmenetet és egyensúlyt finomító frissítések ingyenesek lesznek, ezen felül viszont a nagyobb tartalmi csomagokat is fel lehet oldani a játékban megszerzett valutával. Ebből kétféle lesz, a Fight Money és a Zenny; előbbit lehet megszerezni bunyóval, ebből nyithatók meg a DLC-k. A Zeny ezzel szemben pénzért lesz megvásárolható, és segítségével bármit megvehetünk, amit csak akarunk a játékban. A mechanizmus még nem ismert, illetve a mikrotranzakció (márt hát nevezzük nevén, ez az) árazása sem, egyelőre eléggé képlékeny az egész.

A dolog tehát leginkább a free-to-play (pontosabban a buy-to-play) játékokra hajaz, aminek előnye és hátránya egyaránt lehet. A Capcom vezető termékmarketing menedzsere, Matt Dahlgren előbbiről beszélt: „A régi stratégiánk büntette azokat a játékosokat, akik egy időre abbahagyták a játékot. Ha később újra játszani akartak az SS4-érában, meg kellett venniük az upgrade-et, hogy a többi harcost is elérjék. Ez egyre kisebbre zsugorította a közösséget, eliminálva azokat, akik nem akartak fizetni. (…) Az új stratégiánk játékosbarátabb, ami hosszú távú elkötelezettséget biztosít a játékhoz, hiszen minél többet játszol, annál nagyobb a jutalmad. Emiatt a játékosbázis állandó marad, sőt növekedhet. A játékosok bármikor szünetet tarthatnak, aztán visszatérhetnek, és játszhatnak a legfrissebb kiegyensúlyozásokkal és a nagy létszámú játékosbázissal.”