Nem véletlen, hogy a legtöbb videojáték fejlesztői – legyen szó akár FPS-ekről vagy stratégiai játékokról – általában ódzkodnak a jelenleg is aktív, modern háborús konfliktusok közvetlen feldolgozásától. A militarista mainstreamben általában kitalált zsoldoshadseregek, fantázianéven futó terrorszervezetek és a valódi államoktól független harmadik ügynökök gyújtanak a globális konfliktusok alá. A Play of Battle játéka, a Systemic War azonban nem óvatoskodik ilyesmivel.

A valódi világtérképen játszódó 4X és RTS játékmenetével és létező, nevükön nevezett szuperhatalmakkal operáló játék előzetese is egészen megrázó – legalábbis miután elvonatkoztatunk az elég gyengén AI-generált "élőszereplős" szekcióktól. A 2008 és 2025 közt zajló stratégiai játék olyan konfliktusokat visz a csataterére, mint az orosz-ukrán háború, az arab-izraeli konfliktus a Közel-Keleten, Észak-Afrikában és Gázában vagy éppen Tajvan és Kína szembenállása.

Amíg a közvetlen ütközetek során RTS-módban 150 egységet irányíthatunk 25 realisztikus térkében, a teljes világtérképen mozogva 4X-módban többek közt olyan nagy nemzetek felett vehetjük át az irányítást, mint az USA, Kína, Ukrajna, Oroszország, Lengyelország vagy Törökország. A célunk természetesen az lesz, hogy a földrajzi helyzetünkhöz köthető konfliktusokat megnyerjük, diplomáciát vagy hibrid hadviselést folytatva, miközben fontos ellátási útvonalakat építünk ki és okosan gazdálkodunk a komplex makroekonómiai térképen. Nincsenek kitalált provinciák és absztrakt módon meghúzott határok. Itt a modern háború a valódi térképen zajlik. A játék még nem kapott megjelenési dátumot, de valószínű, hogy érdemes lesz rajta tartanunk a szemünket.

Borítókép forrása: Play of Battle