A Battlefield-széria születése óta kulcsfontosságú szerepet játszanak az online lövölde választható kasztjai. Habár a rendszer sokat változott az egymást követő epizódok során (a 2042 pedig még a kasztrendszer eltörlésével is megpróbálkozott), a játékosközösség jelentős hányada ragaszkodik ahhoz, hogy határozott legyen a felosztás a támadásra, támogatásra, járműelhárításra vagy mesterlövészetre kihegyezett specializációk közt. A Battlefield 6 is megtartja az Assault, Support, Engineer és Recon felosztását, ám az, hogy az egyedi passzívokkal és spéci felszerelésekkel érkező kasztoknak szánt fegyvertípusok is az adott kaszthoz legyenek-e kötve, már a nyílt bétakörök előtt is heves vitát generált. 

Most, napokkal a játék megjelenése előtt a Battlefield Studios végre tiszta vizet öntött a pohárba, véglegesen döntve arról, hogy milyen lesz a felállás a Battlefield 6 alapvető játékmódjain. Az Open Weapons/Closed Weapons vitát az Open Weapons nyerte, vagyis a négy kaszt bármelyike hozzáfér majd a játék arzenáljának egészéhez a legtöbb playlisten. Habár a négy kaszt mindegyikének lesz egy favorizált fegyvertípusa, amire némi bónuszt kap (Assault: Assault Rifle, Engineer: SMG, Support: LMG, Recon: Sniper Rifle), a Battlefield Studios nem zárja lakat alá az összes lehetséges opciót.

A hivatalos magyarázat szerint a bétakörök tanulságait levonva döntött így a Battlefield Studios. Az Open Weapons playlistekben játszók döntő többsége ugyanis nem a kasztjához illő fegyvert választotta – ez alól csupán a Recon kaszt volt a kivétel, amelyhez általában valóban a Sniper Rifle kategóriában választottak fegyvert a játékosok. Az összesítés szerint nem volt egyetlen olyan domináns fegyvertípus sem, ami kiugró népszerűségnek örvendett és a kasztok közt sem volt abnormális eltérés.

Sokan vannak azonban, akik ragaszkodnának a kasztok szigorúbb fegyveres limitációjához, amelyek közül csak az univerzális fegyvertípusok, vagyis a Carbine és DMR kategória jelentene kivételt. Habár a rajtkor továbbra is elérhetőek lesznek a Closed Weapons playlistek, a fejlesztők elmondása szerint a bétázók döntő többsége a nyílt fegyverekkel pörgő csatákat részesítette előnybe. Itt érezzük, hogy némileg a saját elképzelései szerint ferdíti a valóságot a DICE, hiszen a béta során mindig az Open Weapons játékmódokat sorolták a menürendszer elejére, és gyakran megesett, hogy lapozni is kellett a játékmódok közt, hogy ráleljünk a Closed Weapons szabályrendszerrel futó meccsekre.

Ez azonban a lényegen nem változtat: a legnépszerűbb, általános játékmódokban nem lesz megkötve a kezünk a fegyverhasználatot illetően, de akik ragaszkodnak a kissé régimódi, de a változatosság szempontjából nagyon is hasznos limitációkhoz, azok is megtalálhatják a nekik való mérkőzéseket az október 10-én rajtoló lövöldében.

Borítókép forrása: Electronic Arts, Steam