Ahogy azt bizonyára mindenki tudja, a béták nem azért vannak, hogy megmutassák, milyen állapotban kerül fel a polcokra az adott produkció, hanem azért, hogy a fejlesztők a visszajelzésekre alapozva tudják módosítani, finomhangolni a különböző mechanikákat. Ez természetesen az október 10-én megjelenő Battlefield 6 esetében sincs másként, melynek két hullámban érkezett nyílt bétája megmutatta, milyen óriási érdeklődés övezi az EA látványos lövöldéjét. Mivel nagy a tét (talán senkit sem kell emlékeztetnünk a Battlefield 2042 buktájára), a Battlefield Studios (DICE, Motive, Ripple Effect, Criterion) értelemszerűen nem is vette félvállról a kritikákat és az észrevételeket, így aztán egy olyan első napos frissítéssel készül a brigád, melynek telepítését követően szinte rá sem fogunk ismerni a franchise legújabb felvonására.
Az IGN hívta fel a figyelmet az EA hivatalos oldalán közzétett bejegyzésre, amiből megtudhattuk, hogy a megjelenés napján érkező day one patch több mint 200 változtatást foglal magában, és bár a teljes listát egyelőre nem fedte fel a cég (mivel közel a megjelenés, a napokban erre is sor kerül), azért kaptunk egy kis ízelítőt. Az például már most biztosra vehető, hogy a készítők átszabták a mozgást, ami így nem csupán reszponzívabb lesz a bétában látottakhoz képest, de a tempó is módosult. Az automata fegyverek terén is történt némi balanszolás (így talán kevesebb lesz a shotgunnal futkorászó játékos), ám ennél is fontosabb, hogy alaposan átdolgozták a sokat kritizált Rush és Breakthrough játékmódokat, így kiegyenlítettebb küzdelemre számíthatnak a felhasználók, függetlenül attól, hogy a védekező vagy a támadó oldalon állnak. Mindezek mellett átalakított kütyüket (immár az MBT-LAW lesz az Engineer alapértelmezett gadgetje), frissített felhasználói felületet, tisztább hangzást (a béta alapján ez a Call of Duty: Black Ops 7-re is ráférne) és jobb hálózati stabilitást is ígér a patch, az igazi rajongókat azonban egy dolog érdekli igazán: nyílt vagy zárt rendszert kapunk a fegyverek terén?
A veterán rajongók most inkább csukják be a szemüket, a Battlefield Studios ugyanis azt szűrte le a bétá(k)ból, hogy az emberek túlnyomó többsége inkább az Open Weapons verziót preferálta, vagyis azt a módot, amelyben nincsenek kasztokhoz kötve a gyilokszerszámok. Ettől függetlenül jól tudják a fejlesztők, hogy vannak, akik a zárt szisztémára szavaztak, éppen ezért lesznek Closed Weapons playlistek a megjelenéskor, ráadásul a meglehetősen őrültnek ígérkező Portal módba is került ilyen opció. Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, a DICE és a többi csapat mindent megtesznek azért, hogy a Battlefield 6 legyen a sorozat nagy visszatérése – néhány nap múlva kiderül, sikerült-e a bravúr, ahogy az is, mennyire rondít bele az élménybe az állítólag nem túl acélos kampány.
A borítóképek forrása: EA