Tarr Chronicles - űrszimulátor hamarosan!A történet szerinte az Enosta-galaxisban öt faj él, melyet egy közös cél köt össze, a túlélés. A nagy veszedelmet egy idegen ellenség, a De'Khete jelenti, illetve a Mirk, egy ismeretlen, rejtélyes erő, ami a galaxis közepéből származik, és mindent elpusztít vagy átalakít, amihez hozzáér. Elit pilótaként nekünk jut a feladat, hogy az újonnan felfedezett Anterra szektort felderítsük, és az ott fellelhető ereklyéket, melyeket egy rég kihalt faj, az Ozzah hagyott hátra, összegyűjtsük, mivel azok menthetik meg otthonunkat a biztos pusztulástól.

A játékmenet leginkább a FreeSpace játékokra és a Freelancerre hajaz, előbbire a lineáris küldetések és a pazar, izgalmas harcok miatt, utóbbitól pedig az irányítást kölcsönözte. Igaz, a Volition remekművének is hasonló a kezelése, de azért van egy kis különbség, az orosz fejlesztők pedig szinte egy az egyben átemelték, ami nem baj, hiszen így ez a része biztosan jó lesz a játéknak. Külső és belső nézet egyaránt lesz, szépen megvalósítva mindkettő. A felfedezés nekem speciel nem hiányzik annyira, legalább így jobban lehet fókuszálni a játékélményre. A küldetések a megszokott védd meg ezt, kísérd el azt, tisztítsd meg az aszteroidamezőt, stb. skálán mozognak.

Tarr Chronicles - űrszimulátor hamarosan!Összesen kilenc főküldetés lesz, melyek több kisebbre oszlanak, köztük pedig jönnek az átvezető videók, összesen, ha minden igaz 35 a végső szám. A többjátékos módot a történet alapos kidolgozása miatt ejtették, így ez maximum egy esetleges kiegészítőben lehet majd benne. A hajónkat kedvünkre lehet alakítgatni, felszerelni különféle fegyverekkel, páncélokkal, pajzsokkal, alkatrészekkel és telepakolni lőszerrel (ha valaki nem akar ezzel pepecselni, annak lesz  automata beállítás). Bizony, itt nem lehet a végtelenségig lövöldözni, figyelni kell, mennyi muníció van még, nehogy meglepetés érjen egy tűzharc közepén (tehát a játékmenet ettől még ugyanolyan pörgős lesz, csak erre is kell majd gondolni). A régi alkatrészeket pedig lebonthatjuk alkotóelemeikre, és belőlük új, saját cuccokat tervezhetünk! De az űrcsatákban is lehet anyagot beszerezni, a szétlőtt hajók után sokszor lehet majd hasznos dolgokat találni.

A grafikára nem lehet panasz a képek és a videó alapján, szépen megrajzoltak a hátterek, a hajók is gyönyörűen ki vannak dolgozva, az effektek is szemrevalóak, igazi vizuális orgazmus elébe nézünk. A zene is partner lesz remélhetőleg a hangulat kialakításában, a társak, parancsnokok hangja pedig angolul is szól majd, nem kell szerencsére csak orosz nyelven "élvezni" a játékot, lefordítják teljesen, a minőséget meg majd meglátjuk, milyen lesz. Abban kell csak bízni, hogy a robbanások is méltóak legyenek az ősökhöz, és rendesen legyen megoldva a sérülésmodell is.

Tavaly év végén megjelent egy orosz nyelvű demó a játékhoz, ha gondoljátok, ezt kipróbálhatjátok (hamarosan felkerül a szerverünkre is). A megjelenés viszont már hamarosan itt van, a tervek szerint szeptember végén kapjuk meg a Tarr Chroniclest.