Team Fortress 2: A keménycsávó...

Rendesen játszik az idegeinkkel Doug Lombardi csapata, hiszen már réges-rég tolnunk illenék a Half-Life 2. részét, no meg a mellé csomagolt extrákat, azaz a Portalt és a Team Fortress újabb felvonását. Ehelyett rövidhírek, infómorzsák, és szívfájdítások a köbön...

...és most épp az utóbbi játék van soron, azaz a TF2, mely képregényes, avagy rajzfilmszerű megvalósítást ígér a vérbő akciózás mellett. A most kiadott rövid, de velős (érted... velős...) moziban a keménycsávó, a nehézfegyveres „bikanyakú bűnöző” kap főszerepet (csak engem emlékeztet a fickó The Rock barátunkra?), aki bemutatja legkedvesebb és leghűségesebb társát, Szását, elméletben és gyakorlatban.

A film egészen döbbenetes, egyrészt a fergeteges humor miatt, másrészt a benne látható arcmimika eddig csak „igazi” animációs filmekben volt látható. A Valve a Steam portálon közzé is tett egy hírt, miszerint amit ebben a kis csodában látunk, az 100% „real-time, in-game, in-engine facial animation in action”, azaz teljesen játék közbeni, a motor által valós időben létrehozott anyag, mely az új, a TF2-ben bemutatkozó, következő generációs arcanimációs technológiának köszönhető, no és persze a villámsebességgel fejlődő PC-s grafikának. Ez az eljárás, mely máris elérhető minden Source motor licenchez és modhoz, valamint bekerül a Source SDK-ba, teljes egészében a GPU-t, azaz a videokártya processzorát terheli, így a CPU eközben más dolgokkal foglalatoskodhat, például az MI-vel, vagy a fizikával. A hírben - némi reklámpénzért, gondolom – az is szerepel egyébként, hogy ez a megoldás az ATI Radeon HD 2000 sorozata piacra dobásának támogatásaként, ünnepléseként is felfogható.

A videót megtaláljátok a letöltések között!