Tiberium - részletekA Tiberium egy csapatalapú FPS lesz, ami a népszerű Command and Conquer univerzumban fog játszódni. A játékot az EA Los Angeles-i stúdiója készíti, akik a legutóbbi Command and Conquerért és a Medal of Honor játékokért is felelősek. A készítők azt ígérik, hogy a Tiberiumban mélyebb betekintést engednek a GDI és a Nod történetébe.

A sztori szerint 11 évvel a Command and Conquer III: Tiberium Wars eseményei után járunk, és a scrin faj vereséget szenvedett. A főhősünk a GDI parancsnok, Ricardo Vega lesz, akit egy elhagyott scrin bázisra küldenek, hogy megvizsgálja, mi folyik ott.

Tiberium - részletekMivel a Tiberium, ahogy említettem, csapatalapú FPS, bőven lesz lehetőségünk taktikázni a négy rendelkezésünkre álló osztaggal. Ezeknek négy típusa lesz, két gyalogos egység, akik a földi és légi támadások ellen jók, egy repülős egység, ők biztosítják a légi támogatást, és végül a hatalmas páncélozott lépegetők, a Titánok. Ha ez egyik csapatunk odavész a harcmezőn, akkor gond nélkül visszahozhatjuk azt, ha az irányításunk alatt van egy landolási zóna, vagy némi tibérium. Ez a csapatalapú játék a multiplayer módban is visszaköszön. Minden játékosnak lesz egy külön csapata, melyben társaink sajnos nem hús-vér játékosok lesznek, hanem gépi karakterek, akiknek a parancsokat mi osztogatjuk.

A Tiberiumból természetesen nem maradhat ki a manapság oly népszerű fedezékrendszer, és az újratöltődő életcsík sem. Érdekes módon csupán egy fegyverrel fogunk harcolni, ami a GD-10 nevet kapta. Ennek a fegyvernek négyféle tüzelési módja lesz, a szokásos sorozatlövés, a mesterlövész, a gránátvető és a rakétakilövő mód. Mindegyik módnak lesz valamilyen különleges tulajdonsága is, például, ha a gránátvetővel lövünk, és nyomva tartjuk a tűzgombot, egy gravitációs löketet aktiválunk, amivel a gránát helyét tudjuk megváltoztatni, miután az földet ért. Továbbá aranyos kis funkció, hogy a fegyver felett egy pici hologram mutatja majd, mennyi töltényünk maradt.

Tiberium - részletekA Tiberium a méltán népszerű Unreal Engine 3-at fogja használni. A játék ennek megfelelően jól is fog kinézni, szép füst- és robbanáseffektek lesznek, a titánok felkavarják a port, amerre járnak, egy szóval szép lesz. Egy új technológiát is bevetnek a fejlesztők, amely az Adaptive Sound eXperience, vagy röviden ASX nevet viseli. Az ASX figyelni fogja, mi folyik a játékban, és eldönti, hogy melyik hanghatást kell felerősíteni, és melyiket lehalkítani. Nem egészen értem, miért jó ez nekünk, de a játék dobozán biztos jól fog mutatni az ASX logó.