Az ősrégi Interplayt egy kihalás szélén álló dinoszauruszhoz lehetne hasonlítani, hiszen a cég már évek óta nem csinál semmit, pusztán különféle üzleti manőverekkel igyekszik megakadályozni, hogy teljesen csődbe menjen. Egyedüli komolyabb címe, ami még érdekes módon nála maradt, az a Fallout brand, amely továbbra is élteti a régi címek újabb kiadásai révén, illetve -- állítólag -- "gőzerővel" dolgoznak a Fallout MMORPG-n. A Fallout 3-at készítő Bethesdának erős kétségei voltak ezzel kapcsolatban, ezért beperelték az Interplayt, azt próbálván elérni, hogy a bíróság elvegye tőlük a licencet.

És hogy miképpen alakult ki ez az érdekes jogi helyzet? Nos, a Bethesda még 2007-ben vásárolta meg a Fallout licencet az Interplaytől, azonban a szerződés szerint annak joga a játékot készítő és kiadó eredeti cégnél maradt, hogy egy MMORPG-t készítsenek belőle. Azonban az ügy még ennél is bonyolultabb: az Interplay csak akkor tarthatta meg a licencet, ha bebizonyítottan elkezdte a játék fejlesztését. Miután a Project V13 fedőnevű MMOG-ről az ég világon semmit sem hallottunk, ezért a Bethesda végül megelégelte a dolgot és beperelte az Interplayt, azt remélvén, hogy végképp elveszik tőlük a Fallout licencet. Az Interplay ekkor -- nagyon ravaszul -- kiszivárogtatott egy artworköt a játékból, amelyet állítólag a Masthead Studios fejleszt és valószínűleg ennek is köszönhette azt az ítéletet, mely szerint továbbfejlesztheti az MMORPG-t és megtarthatja a licencet.

Az első Fallout egykori fejlesztőcége azonban nem állt meg ezen a ponton. Visszaperelték a Bethesdát, azt állítva, hogy a harmadik részt fejlesztő cég megsértette a licenc vásárlásával kapcsolatos szerződést és most már az Interplay követeli, hogy kapják vissza a jogokat. Hogy mi lesz ebből a kacifántos ügyből, azt még nem tudni és persze azt sem, hogy az MMORPG egyáltalán elkészül-e valaha is...