Hiszen az elvárható, kötelező változtatásokon kívül - úgy mint még szebb grafika, új pályák és pályaelemek -, olyan funkciók is bekerültek, mint a régóta várt, és a Steamnél, valamint az Xbox Live! rendszernél már hosszú idő óta sikerrel alkalmazott barátlista, új egyszemélyes kihívások, illetve az ingyenesség. Igen, "szokás" szerint rávethetjük magunkat a valahol a matchbox és a Hot Wheels közötti élményeket nyújtó szoftverre, tehetjük ráadásul mindezt úgy, hogy egy fillérünkbe sem kerül. A pofonegyszerűen kezelhető, legószerű elemek rakosgatásából álló pályaszerkesztő továbbra is védjegye marad a sorozatnak, ahogyan az imádnivaló, és kihívásokkal tarkított többjátékos opciótól sem kell elbúcsúznunk. Minden rajongónak jó szórakozást kívánunk (bővebb információk Pengusz beharangozó cikkében - lásd oldalt -, a kliensfájl, és a TM Unitedhez való patch letöltése pedig a szokásos helyen), a kibiceknek pedig álljon itt néhány látványos fotó.

Hogy ne intézzük el egy bekezdéssel a dolgot, mélyedjünk el közösen abban az élményben, amit a Trackmania United Forever nyújtani tud. Azt már említettük, hogy a régóta imádott elemek (úgy mint a könnyű editor, és az eszement pályák) visszatérnek, azonban azok, akik birtokolják a United dobozos változatát, rádöbbenhetnek, hogy nem csak a védjegynek számító stadionos környezet, de a kötelezőnek tekinthető sivatag, illetve sivatagos látványvilág is átesett a grafikai tupiron. A pályaeditor is rengeteg változáson ment keresztül - kötelezőnek tekinthetjük például a bekerülő új elemeket, de régi ismerősként üdvözölhetjük, hogy az elkészült pályaművek alig párszáz kilobyte-osak, így könnyedén oszthatjuk meg majd őket barátainkkal. Ha pedig rendelkezünk egy speciális 3D-s szemüveggel, arcleszakító élményben lesz részünk, hiszen a járművek valójában kirepülnek a monitorunkból, hogy valós térhatásban élvezhessük eszement versenyüket. Ha pedig mindez nem volna elég, ott van még a már szintén említett többjátékos tupír, amelynek hála csoportokat kreálhatunk és menedzselhetünk barátainkból, meghívhatunk bárkit e-mailben vagy valamilyen csevegőprogramon keresztül egy gyors csatára, esetleg szimplán elküldhetjük számukra a legjobb eredményeinket, amelyekkel ők aztán - sok sok káromkodás kíséretében - egy szellemautó képében küzdhetnek meg.