Ubisoft: PoP, milliók, satöbbi...Kezdjük a minden bizonnyal a legtöbb olvasót érdeklő hírrel, mely kissé zavarosnak tűnik majd, mind a sivatag homoktól terhes, izzó légköre egy kiadós számum alkalmával: Az UbiDays rendezvényt követő sajtótájékoztatón Yves Guillemot, a kiadó elnöke elmondta, hogy a készülő Prince of Persia mozival együtt egy játékadaptáció is érkezik majd a filmbemutatóval együtt, 2009. nyarán. No most ugye, ez azért érdekes, mert maga a mozgókép is elvileg egy feldolgozás. Ezt Jordan Mechner, a széria atyja, és egyben a fő forgatókönyvíró picit helyre tette: elmondása szerint nem akarta lemásolni a Sands of Time játékot, hanem egy olyan sztorit írt, mely annak ismert elemein alapul, az annak idején őt e játék megírására inspiráló romantikus-kardozós akció/kalandfilmek stílusában, és amely megáll a saját lábán, függetlenül attól, ismeri-e valaki a PoP-franchise-t, vagy sem. Így aztán előállhat az a sajátos szituáció, hogy játék készül egy játékadaptációból... Ebben nyilván már a digitális Jake Gyllenhaalt és Gemma Artertonas-t terelgethetjük majd, és inkább a mozinéző, a játékokat korábban nem ismerő réteg felé fog nyitni, ám bővebbet még senki nem tud, hiszen ez már egy oda-vissza meccs lesz, lévén a mozit gyártó Disney licencelte az IP-t Mechnertől, és ilyen módon az Ubisoftnak a filmvállalattal kell majd egyeztetnie a játékkal kapcsolatban. Érdekes szituáció, annyi bizonyos. Megelőzendő a kérdéseket: mindez az új, cel-shadinges sorozatot természetesen nem érinti majd.

Ubisoft: PoP, milliók, satöbbi...A másik morzsa egy korábban már általunk is kihírezett játékról érkezett, ez pedig nem más, mint James Cameron készülő nagy költségvetésű sci-fijének adaptációja. Ahogy annak idején megírtuk, a rendező kifejezetten kérte az Ubisoftot, ne egy direkt adaptációt készítsenek, inkább egy, a mozi hangulatát megragadó, annak univerzumában játszódó címet. Nos, Guillemot úr elárulta, hogy a játék, mely 2009 közepére várható, a filmmel nagyjából egy időben, egy szteroszkopikus, „igazi” 3D-s produkció lesz, azaz élvezetéhez speciális szemüvegre lesz szükségünk. Sőt, tette hozzá, várható a jövőben, hogy más Ubisoft játékok is megkapják ezt a funkciót. A kanadai GameFocus blog úgy tudja, hogy az ezzel a technikával készülő cuccokat a Quebec City stúdió fogja gyártani, melyről szintén írtunk már, és amely jelenleg a cég CGI animációs bázisa, itt készült például az Assassin”s Creed animációs film is. Bár a blog fent említett állítását nem erősítette meg a kiadó, eléggé kézenfekvőnek tűnik a döntés, hiszen a jelenlegi 1600 fős montreali létszám 2600-ra fog duzzadni öt éven belül, és a cég 380 millió dollárt fektet be Kanadában, így minden alap megvan arra, hogy új technológiákat dolgozzanak ki, és el is készítsék ott az erre alapuló játékokat.

És az anyagiak felemlegetésével el is érkeztünk a harmadik hírhez: Yves Guillemot a francia Les Echoes lapnak adott interjújában arról „panaszkodott”, hogy 780 millió eurót, azaz kb. 1,2 milliárd dollárt kell elkölteniük a közeljövőben. Az elnök szerint e pénz jó részét felvásárlásokba fektetik, de valószínűleg nem várhatunk olyan nagy durranást, mint amilyen mondjuk a Activision/Blizzard házasság volt, inkább a kisebb, ma még független stúdiókat fogják a családba fogadni – erre ugyebár már nem egy példa akadt, legutóbb például a Gameloft megvásárlásával terjesztették ki csápjaikat Indiába. A másik terület az interaktív média világa; Guillemot elmondta, hogy az említett Quebec City stúdióban kiadó franchise-ain alapuló animációs miniszériákat fognak gyártani a közeljövőben, valamint a licencek köré épített univerzumon alapuló könyveket, filmeket, játékokat, egyéb médiákat dobnak piacra. Az is ismert, hogy nemrég a kiadó megvásárolta Tom Clancy nevét, így logikus, hogy a bestseller író nevével nemcsak a játékdobozokon fogunk találkozni. Nos, soha ne legyen nagyobb gondja egy kiadónak, mint az, mire költsön el egy-két milliárd dollárt...