Ubisoft: CG-üzem indulA Ubisoft pár éve Kanadára vetette szemét, elsősorban a nagy részében francia anyanyelvű Quebec tartományra. Még 2005-ben nyitották meg az ottani, montreali stúdiót (a mellékelt képen ennek épülete látható), 1000 munkahelyet teremtve, amiért a kormánytól négymillió dollár támogatást kaptak (amerikait, a cikkben végig ebben a fizetőeszközben fogok „számolni”). A városban aztán nyitottak még egy oktatási központot is Ubisoft Campus néven, ahol a jövő fejlesztőit képzik gyártás, programozás, 3D-s animáció, 3D-s modellezés és pályatervezés szakon, a végzett hallgatók az oktatási minisztérium által akkreditált diplomát szerezhetnek. Az állam ebbe 4,3 millió dollárt invesztált, a kiadó 12,9 milliót adott hozzá.

A fejlesztések hatására jelenleg Montrealban 1600 Ubisoft munkásember dolgozik, ezt a létszámot 2013-ra újabb 1000 fővel kívánja növelni a kiadó, ennek elérése érdekében az elkövetkező hat évben 383,9 millió dollárt fektet be a régióban. Tegnap a kormány és a tartomány tisztségviselői, miniszterek és polgármesterek jelenlétében a Ubisoft elnök-vezérigazgatója, Yves Guillemot, és Yannis Mallat, az Ubisoft Montreal főnöke hivatalosan bejelentette a fentiek stratégiai iránypontjait:

  • 2013-ra 500 új munkahelyet teremtenek a videojáték-gyártásban.
  • Létrehoznak egy új CGI stúdiót, ahol szintén 2013-ra 500 szakember fog dolgozni. A komputeranimációs műhely a Ubisoft saját termékei által inspirált rövidfilmeket fog készíteni a nagyközönség számára, tehát tévében, moziban bemutatható alkotásokat, első művük egy nyolcperces film lesz az Assassin’s Creed alapján.

A montreali srácok nevéhez fűződik ugyebár többek között a Prince of Persia, a Splinter Cell több része és a készülő Asssassin’s Creed is. Számomra az is nyilvánvaló, hogy nemcsak az említett digitális műveket fogja legyártani az egyébként a stúdió épületében helyet kapó CGI üzemegység, hanem besegít a játékokba is. Azt hiszem, ezek után nem túlzás kijelenteni, hogy ha mindez megvalósul, a Ubisoft Montreal lesz Kanada legnagyobb játékgyártója, és az ipar egyik legjelentősebb szereplője, Montreal városa pedig a játékfejlesztés Mekkája. Főleg, ha a németek hatására Európa sikeresen elűzi a fejlesztőket-kiadókat a kontinensről...