A looter shooter műfajnak már a nevében is benne van, hogy az ellenfelekből kipotyogó és a küldetésekért kapott zsákmány a lényeg, ám nem véletlenül tarja a mondás, hogy jóból is megárt a sok, hiszen ha rendre csúcsszuper fegyvereket, felszereléseket dob a gép, akkor egy idő után megcsappan a motiváció mértéke. Nagyjából ez a helyzet állt elő a Borderlands 3 esetében, a lövölde ugyanis meglehetősen bőkezű volt a legmagasabb szintet képviselő legendary fegyverek osztogatásakor, ami eléggé csorbította az izgalom élét, hiszen ezeknek a bökőknek épp az lenne a lényegük, hogy a lehető legritkábban hulljanak az ölünkbe, ezzel is fokozva az értéküket és az időtállóságukat. Nos, úgy fest, a Gearbox mesteremberei is rájöttek, hogy hibáztak, a tegnapi State of Play során ugyanis külön fejezetet szenteltek ennek a témának.

„Átalakítottuk a drop rate-eket és a lootot a játékban” – ecsetelte Anthony Nicholson vezető producer a prezentáció során (via PC Gamer). „Keményen dolgoztunk azon, hogy minden felszerelés jobbnak tűnjön, mint valaha, miközben ismét értelmet adtunk a ritkán eső lootnak. Ezek ugyebár olyan egyedi effektekkel rendelkeztek, amelyeket más eszközön nem találsz meg, a Borderlands 3-ban viszont túl gyakran találkozhattunk velük. Ez nemcsak a legendás tárgyakat alacsonyította le, de az összes többit is kevésbé éreztük értékesnek miatta. Az új rendszerünkben azonban nem elég, hogy minden fegyverrel élvezetes a lövöldözés, de a legendary cuccok megszerzése is újra különleges eseménynek számít. Visszahoztuk a varázslatot a lootolásba” – tette hozzá. Örülhetnek tehát azok a rajongók, akiknek sok volt a jóból a 3. felvonás esetében, a szeptember 12-én érkező Borderlands 4-ben ugyanis már a fehér hollóhoz fognak hasonlítani a legütősebb gyilokszerszámok és pajzsok.

A borítóképek forrása: Gearbox