Ueda a Katamari alkotójával, Keita Takahashival közösen adott interjút nemrég a DenfaminicoGamernek, amiben szóba került Takahashi legújabb játéka, a "to a T":

"Nem tudom pontosan, miért like-kal reagáltam rá, de valószínűleg arra gondoltam: véget ért az új játékmechanikák kora, leginkább a meglévők tökéletesítése következik(...) Azon elmélkedem, hogy már nem abban a korban élünk, amikor minden játékhoz valami új eszközt, vagy új játékmechanikát kell kitalálni"

Takahashi itt megjegyezte, hogy Ueda ezt már a Journey (2012) óta mondogatja. Ueda így folytatta:

"Még ha a mechanikák nem is újak, az érzésre és művészetre tudsz koncentrálni(...) Akár tetszik, akár nem, jobb ha a meglévőket tökéletesíted."

Láttátok már legújabb videónkat?

Ueda egyébként jelenleg nagy erőkkel dolgozik a Project Robot nevű alkotáson, amit tavaly decemberben már megcsodálhattunk, az előzetes alapján pedig ismét egy hatalmas valami és egy kissrác fog központi szerepet betölteni a sztoriban, ahogy Ueda korábbi műveiben, a Shadow of the Colossus-ban és a The Last Guardianben is. Kíváncsian várjuk a további részleteket, de addig is súgjátok meg: mit szóltok Ueda véleményéhez?