• A Rune 2 tavaly enyhén szólva is botrányos állapotban jelent meg
  • A kiadója szerint részben a Bethesda és a ZeniMax miatt
  • Akik a megjelenés előtt átcsábították magukhoz a fejlesztőket és szabotálták a rajtot

Újra magasba csaptak az indulatok a Rune 2 körül. Maga a játék a tavalyi év egyik legbotrányosabb rajtját követte el, ráadásul, ha ez önmagában nem lett volna elég, a mögötte álló Human Head Studios közvetlen a megjelenés után azonnal le is húzta a rolót, hogy rögtön utána beolvadhasson a Bethesda új stúdiójába, a Roundhouse-ba. A Rune 2 kiadója, a Ragnarok Game, egy perrel jutalmazta ezt a manőverezést, amit végül meg is nyertek, most pedig a fejlesztők után a Bethesdát és a ZeniMaxot is megpróbálják felelősségre vonni.

a-rune-2-kiadoja-sem-tudta-hogy-be-fog-zarni-a-fejlesztocsapat.jpg

A Ragnarok Game álláspontja szerint ugyanis a fejlesztők kicsempészték a Rune 2 megjelenés előtti verzióját a Bethesda és a ZeniMax fejeseihez, akik így a saját szemükkel tudták felmérni, hogy mekkora fenyegetést jelent a játék az Elder Scrolls franchise-ra. A Bethesda ezek után utasította a Human Head Studios embereit, hogy álljanak le a játék készítésével, valamint minden felszerelésüket is felvásárolta, legalábbis a Ragnarok Game szerint. A Rune 2 kiadója meg van győződve arról, hogy a Bethesda és a ZeniMax mindezzel szándékosan az ő munkájukat akarta szabotálni, így kártérítést követelnek a bíróságon, méghozzá 100 millió dollárt.