Igaz, hogy az előző rész, a 2007 végén megjelent Uncharted Drake’s Fortune elállítási költségei is pontosan ennyibe kerültek, ott azonban a játék szoftveres motorját is ki kellett dolgozni, ennek költségei pedig nem két fillérbe (illetve: centbe) kerülnek -- már csak azért sem, mert a motort programozó fejlesztők a legjobban keresők közé tartoznak a szoftvervilágban. Ezúttal viszont a Naughty Dog nevű cégnek nem kellett új motort készíteni, ugyanis a második részhez a régit használják, így felmerül az emberben, hogy mégis mitől került ilyen sok pénzbe ez a program?

Uncharted 2: 20 millióba került„Nemcsak a látványvilágon dolgoztunk nagyon sokat -– a főszereplő, Drake bizonyos ellenségei sokkal hatalmasabbak és jobban kidolgozottabbak lesznek -–, de a történet részleteiben is sokkal több finomságot találunk majd” -– ígéri Ewan Wells, a Naughty Dog nagyfőnöke.

A Naughty Dog átdolgozta annak részleteit is, ahogy Drake a környezetében mozog. Míg például korábban csak egy adott útvonalon tudott a sziklafalakon mászni, most már teljesen szabadon, bármerre elindulhat, mint az Assassin's Creedben, és lövöldözhet is, miközben ugrál, kötélen lengedezik, fejjel lefelé lóg, vagy bármi mást csinál -– így a játék sokkal akciódúsabb lesz, mint az előző rész. Emellett az Uncharted 2 játékmenete tovább tart, mint az előző részé, és több értelme lesz ismét végigjátszani a játékot.

A történet egyébként ezúttal Marco Polóról és elveszett flottájáról szól, amelynek nyomait Drake-nek kell megtalálnia. Nathannek új csaja is lesz a játékban: Chlow Frazer, egy olyan ausztrál hölgyemény, aki szeret törni-zúzni... (Amit részben meg is értek, ha az Ausztráliában lévő brutális játékcenzúrára és játékbetiltási szigorra gondolok...) Eleinte kissé makrancos lesz a kicsike, de a játék során persze Nathan karjaiban végzi. Az Uncharted 2 pedig a PlayStation 3 lejátszómban, mert mire megjelenik a játék, tuti beszerzek egyet. Lesz még időm, ugyanis 2009 végére ígérik a fejlesztők...