A Concord annyira rosszul teljesített a megjelenés után, hogy hamarosan ki is került a forgalomból, sőt, nem sokkal később a Firewalk Studios-t, vagyis a játék mögött álló fejlesztőcsapatot is menesztették. Sokan azt hitték, hogy ezután a Sony kétszer is megfontolja majd a live-service játékok kiadását, a helyzet viszont az, hogy a céget nem érdekli a Concord bukása. A Sony nemrég elismerte, hogy tanulni fog a hibákból, de nem engedik el a live-service modellt, úgyhogy a jövőben még több ilyen játék várható tőlük. A Concord fejlesztői nemrég egy podcast-adásban beszélgettek a játékról, annak fogadtatásáról és mindannyian egyetértettek abban, hogy egyes emberek láthatóan nagyon élvezik, ha a videojátékok megbuknak.

A Life Well Wasted podcast legújabb epizódjában a Firewalk Studios fejlesztői meséltek a Concord fogadtatásáról és arról, hogy ez hogyan hatott a csapat tagjaira. Az egyik fejlesztő megjegyezte, hogy eléggé úgy áll manapság a helyzet, hogy a játékosok már a játék megjelenése előtt eldöntik, mit gondolnak az adott termékről – és ebben a marketingnek hatalmas szerepe van. Ugyanúgy fel lehet kovácsolni a hype-ot, ahogy el lehet érni azt is, hogy a játékosok idegenkedjenek az érkező címtől. Ugyanakkor a Firewalk alkalmazottja azt is felvetette, hogy a játékosok egy része élvezi, ha nagy horderejű projektek buknak meg. „Furcsa, hogy van egy olyan közönség, amelyik folyamatosan arra vár, hogy valami kudarcot valljon.” – mondta. A stúdió volt alkalmazottai úgy vélik, hogy ilyen helyzetben könnyű sodródni az árral és szidni a játékot ugyanúgy, ahogy 100 másik ember teszi a közösségi médiában, de ezek az emberek gyakran nem veszik észre, hogy ezek az események milyen hatással vannak magukra a fejlesztőkre.

Borítókép forrása: Polygon