Nagyon finoman fogunk fogalmazni: a Starfield nem hibák nélkül érkezett meg két évvel ezelőtt. A Bethesda nagyszabású sci-fi szerepjátéka több szempontból is elmaradt a várakozásoktól, ám amit a játék egyik központi mechanikájával, az űrutazással művelt, az egészen megbocsáthatatlan volt. Hiába ígérte meg nekünk Todd Howards az egész univerzumot, ha két bolygó közt csakis egy sor steril töltőképernyőn keresztül utazhattunk. Felszállás bolygófelszínről az űrbe? Loading screen. Egy másik csillagrendszer megcélzása? Loading screen. Leszállás a bolygón? Újabb loading screen. Ugye nem csak nekünk vette el a kedvünket ez a felfedezéstől?

Szerencsére úgy tűnik, hogy a Bethesda végre megcsinálja azt, amit a modderek egyébként javarészt már elértek: a töltőképernyőktől mentes űrutazást bolygók közt, és talán a bolygófelszín és a nyílt űr között is. Erre a legújabb frissítéssel érkező friss adatfoszlányok közt talált jeleket egy modder, Xtcrefugee, aki a játék fájljai közt egy rakás utalást talált az úgynevezett "cruise mode" funkcióra. Ezek a kódsorok nyilvánvalóan olyan segédfunkciókhoz kapcsolódnak, amelyek lehetővé tennék a valós idejű bolygóközi navigációt.

Reméljük, hogy a Bethesda hamarosan valóban életbe lépteti ezt a funkciót, hiszen már önmagában a kötetlen űrhajózás is hatalmasat dobna a még továbbra is várt második nagy kiegészítő, a Starborn megítélésén. Sőt, mivel a pletykák szerint úton van már a Starfield PlayStation 5-ös kiadása is, valószínűleg a PS-es játékosok is nagyra értékelnék, ha már így vághatnának neki a csillagmezőknek.

Borítókép forrása: Bethesda Softworks