• Lesz egy revolvered
  • De a lőszert számolni kell
  • Mert a játék sehol nem fogja mutatni, hogy mennyi maradt

A horror-széria legújabb érdekessége, hogy az Amnesia: The Bunker lehetővé teszi, hogy revolvert használj, és harcba szállj a rád vadászó "fenyegetéssel". Ez a megoldás egyesek számára ellentmondásos lehet, mivel az Amnesia hagyományos értelemben mindig is fegyvertelen élmény volt. A Fredrik Olssonnal, a játék kreatív vezetőjével tartott beszélgetés során azonban kiderült, hogy a Frictional nagyon is hű marad a sorozat gyökereihez.

"Az a lényeg, hogy valami elég bonyolult legyen ahhoz, hogy feszültséget keltsen és realisztikus legyen, de ne legyen frusztráló" – magyarázta Olsson. "Vannak különféle animációink, például amikor a bal kezedben tartod a zseblámpát, akkor a célzásod kevésbé pontos. De ha elteszed a zseblámpát, és két kézben tartod a fegyvert, akkor sokkal biztosabb lesz a célzásod". Egy másik szempont, hogy konkrét felhasználói felületi elemek nélkül honnan fogja tudni a játékos, hogy mennyi lőszere maradt? "Nem láthatod, hogy hány töltényt tettél a fegyverbe, még az inventoryban sem. Tehát az egyetlen módja, hogy megtudd, az, hogy előveszed a pisztolyodat, és a tárba nézel" – árulta el Olsson. Az Amnesia: The Bunker május 16-án jelenik meg PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re és PC-re.