• A Razer bejelentette a saját VR megoldását
  • Nem konkurens akar lenni, hanem a piac fejlődését elősegíteni
  • Olcsó perifériát kínálnak
  • És egy széles körben kompatibilis fejlesztői környezetet
  • A VR headset csak 200 dollár lesz, a szoftvert pedig bárki használhatja

Dübörög a CES, s noha ez alapvetően nem a gamer tematika körül forog, azért akad nekünk is érdekes bejelentés -- például az, hogy a Razer is beszáll az egyre népszerűbb VR-piacba. A cég ma jelentette be az OSVR Hacker Dev Kit perifériát és az ehhez tartozó OSVR platformot.

Az eszköz 1080x1920 felbontást (60 Hz) tud 100 fokos látótér mellett, valamint rendelkezik gyorsulásmérővel, giroszkóppal és tájolóval, amik a fejmozgás követését segítik. Ami kimaradt, az a külön kamera a precíz mozgáskövetésre, és a kijelző is csak 5,5 inches, az ár viszont csábító lehet: a Razer megoldása ugyanis csak 200 dollár lesz. Érdemes még tudni, hogy a kijelző cserélhető, hogy így lehessen lépést tartani a VR-technológiával.

Érdekesség, hogy a gyártó nem az Oculus Rift riválisának szánja a Hackert, hanem egy nyitott platformnak, ami elősegíti az egész VR-piac fejlődését. Ennek alapja az OSVR, vagyis az Open Source Virtual Reality platform, egy fejlesztői környezet, ami hosszú távon igyekszik egy zászló alá gyűjteni valamennyi jövőben érkező megoldást, egyszerűsítve a fejlesztők dolgát. Ez már most kompatibilis a Rifttel és más gyártók termékeivel (Sixense, LeapMotion), illetve népszerű grafikusmotorokkal, úgy mint a Unity 3D és az Unreal 4.

A Hacker Dev Kit idén júniusban fog megjelenni, a fejlesztői készlet pedig már most elérhető néhány kiválasztott partner számára -- a szoftver publikus megjelenése nyáron lesz.

razer-osvr.jpg