Ki ne hallott volna már a Warhammerről, amelynek fantasy-változatát asztalon, könyvekben és párszor videojátékokban is viszontláthattuk? A véres, kevésbé egyedi, de hangulatos világban a legkülönbözőbb rusnyaságok ütik egymást a hatalomért, ereklyékért, vagy csak kedvtelésből -- nem csoda hát, ha szinte mindenki megszerette. Amikor a Dark Age of Camelot készítői (akiknek nagyon sokat köszönhet az egész MMO műfaj, hiszen ők voltak gyakorlatilag az egyetlenek, akik az Ultima Online - EverQuest duó mellett képesek voltak talpon maradni) bejelentették, hogy elkészítik a Warhammer online változatát, sokan pezsgőt bontottak -- az ünneplést azonban hamar derékba törte a hír, hogy a fejlesztőstúdiót hirtelen felindulásból felvásárolta a "nagy massza" EA, akik arról híresek, hogy a beszerzett cégekből az utolsó milligrammig kiszipolyozzák a kreativitást, aztán beolvasztják őket az anyavállalatba, és mehetnek FIFA-t hegeszteni. Az új hírek azonban továbbra is bíztatóak voltak (birodalmi politika, hatalmas játékos játékos elleni küzdelmek, grafikai fejlesztés), ezért sokan már reménykedtünk, hogy "talán most másképpen lesz." Azt nem tudjuk, hogy a nagy masszának mekkora köze volt a mostani változásokhoz -- azonban a tény az tény marad, esetünkben pedig arról van szó, hogy alaposan megnyirbálták a játékot, kiegyensúlyozási problémák miatt. Elvettek a potenciális játékosoktól négy kasztot (Choppa, Hammerer, Blackguard, Knight of the Blazing Sun), valamint ugyanennyi fővárost -- érdekesség, hogy ez is egy mondatban található a "kiegyensúlyozottsági gondokkal", ezt meg már nem is értem. A program megjelenése még mindig bizonytalan, de ha így folytatják a fiúk, jó eséllyel kicsúszik félkészen, kasztok és területek nélkül, afféle fantasy Simsként, amelyben majd felöltöztethetjük és csinosítgathatjuk az orkjainkat.