A játékmenet kísértetiesen hasonlít a The Dark Descentre, legalábbis első látásra. Ugyanakkor érdemes tudni, hogy a puzzle-ök és logikai feladványok gyakorlatilag eltűntek, helyüket ovisok által is könnyen megoldható feladatok vették át -- minden bizonnyal így akarta elérni a The Chinese Room, hogy az egyébként hátborzongató és igen tanulságos történet végig lekössön bennünket, és ne érezzük frusztrálónak a játékot, csak azért, mert elakadunk itt-ott.
Amnesia: A Machine for Pigs
A Machine for Pigs nem közvetlen folytatása a The Dark Descentnek, s nem is követi az ott felvázolt történetet, illetve visszatérő karakterekkel sem találkozhatunk. A játék egy teljesen új, de továbbra is hátborzongató történettel jelentkezik, mely 1899-ben, egy tehetős iparos, Oswald Mandus körül forog. Mandus kalandja ott kezdődik, hogy visszatér otthonába egy tragédiával végződött mexikói expedícióról; hősünket valamilyen, lázzal járó kórság és egy masináról szóló rémálmok gyötrik, amik végül leterítik lábáról. Miután végre sikerül kikászálódnia az ágyából fogalma sincs, hogy mennyi időt töltött eszméletlenül, de egy biztos: valami nincs rendben, hiszen valahol alatta egy masina zakatolva életre kelt.
