The Vanishing of Ethan Carter

The Vanishing of Ethan Carter

A The Vanishing of Ethan Carter egy Unreal Engine 3.0-t használó horrorjáték, mely a XX. század eleji rémtörténetek szellemében íródott, sokat merítve a legendás H.P. Lovecraft munkásságából: a játék főhőse egy fiatal magánnyomozó, aki egy kisfiú eltűnése után nyomoz, de persze bonyolítja a helyzetet, hogy természetfeletti hatodik érzéke gyilkosságot sugall a háttérben. A The Vanishing of Ethan Carter játékmenete a felfedezésre és a nyomozásra helyezi a hangsúlyt -- ez nem a pörgős akciójátékok megszállottjainak készült. Ugyanakkor az életünk sincs biztonságban benne, szóval nem árt óvatos duhajként kutakodni...

A The Vanishing of Ethan Carter működése eltér a megszokott kalandjátékokétól. A belső nézetes programban ugyan több ügyet is megoldhatunk, de akár azt is megtehetjük, hogy egyszerűen végigsétálunk a játék világán, nem foglalkozva az elénk kerülő, bizarr esetekkel. Amennyiben mégis a nyomozást választjuk, úgy a The Vanishing of Ethan Carter egy intuíciós rendszeren át kommunikálja felénk az általunk irányított detektív gondolatait: a gyanús vagy fontos tárgyak felett egy-egy szó jelzi, hogy valamiért figyelnünk kell rájuk, de a megfelelő logikai következtetés már rajtunk áll.

A The Vanishing of Ethan Carter gépigénye meglehetősen baráti, annak ellenére is, hogy a játékot lenyűgöző grafikai tálalás teszi vonzóvá. Ennek oka abban a különleges eljárásban gyökeredzik, mely szerint a fejlesztők valódi objektumokról készült, magas felbontású képeket használtak a textúrák alapjaként. Így a látvány, bár realisztikus, mégsem eszik sok erőforrást.