Az SCS Software nem pihen. Miközben a stúdió emberei a Kamion EB és egyéb rendezvények keretein belül lelkesen szórakoztatják a rajongókat az On the Road szimulátorukkal, a játék fejlesztése sem áll meg. Egyaránt jönnek ki játékmenetet érintő változtatások, kamionos festéscsomagok, sőt év végére megérkezett Oregon is az ATS világába. Ahogy tavaly, úgy a srácok idén is megnyomták ezt az időszakot, hiszen 2017 késő őszén és telén megkaptuk Új-Mexikót, az Euro Truck Simulator 2 sofőrjei pedig meghódíthatták Olaszországot. Persze a ETS 2 idén sem fog kimaradni, de a készülő Beyond the Baltic Sea egy teljesen más történet lesz. 

Essék pár szó magukról a programokról. Az ATS és a ETS 2 is elérkezett már arra a szintre, hogy az alap játékmenetük teljesen megegyezik, gyakorlatilag egyazon verziónál jár a két játék. Az ősz elején beesett 1.32-es frissítéssel sokak álmát valósították meg a derék csehek, mert lehetővé tették a saját pótkocsipark vásárlását és testreszabását. Az amerikai verzióban ez annyit tesz, hogy itt az alap típusok mellett még a 3 pótosból álló szerelvényeket sem kell nélkülöznünk a flottából. Az Oregon DLC megjelenésének napján egy Classic Stripes Paint Jobs Pack is érkezett, amely minden tekintetben az első olyan csomag, ahol nemcsak a vontatónk kap új „ruhát”, hanem a vontatmányt is ehhez lehet igazítani.

HÓDOLATOM

Oregon állam címerállata a hód. Az állat az államzászló hátoldalán található, és története az 1850-es hódszőr sapkák divatjához vezethető vissza. Arrafelé ez, és persze húsuk lelkes fogyasztása szorította őket a kihalás szélére, de mára már nagyon szép populációt sikerült megmenteni a tudatos intézkedések jóvoltából. Ennyi azonban bőven elég is erről, lépjük át az államhatárt. Nevadából rongyoltam, Elko városából, hogy Burns felé vigyem a hármas fogatom mind a 47 tonnáját. A sivatagos területből fokozatosan sikerül átváltani egy kissé barátságosabb vidékre: egyre több zöld bokorral és hatalmas fenyőkkel találkozhatunk a látóhatáron. Burns környékén Nevadára már nem is fogunk emlékezni, annyira otthonosan érezhetjük magunkat. Aláírom, Kalifornia is képes hasonlót nyújtani, de van egy tény, ami mellett Los Angeles is elmehet a sunyiba. Ez pedig nem más, mint Portland, ami egyetlen város megmintázására valószínűleg az eddigi legkomplexebb megoldás az SCS-től. Csodálatos kikötőket láthatunk, és valami olyan kacifántos csomópont koronázza meg az egészet, amire szintén nem volt még példa sem az ATS, sem az ETS 2 térképén. Emellett Amerikába is megérkeztek az Italia DLC automata kapui, de egy egészen fantasztikus hajóhíd működését is végignézhetjük a volán mögül. Mást mondjuk, nem is tehetünk, mivel aki akaratos, az a vízben fog kikötni.

MARHA ÉRDEKES

Az ismét igényes térképbővítést egyetlen dolog árnyékolta be számomra. A The Dalles nevet viselő farmóriás marhái és lovai igen furcsák. A Duke Nukem 3D-ben láthattunk hozzájuk hasonló két dimenziós mozgó pixelhalmokat, tudjátok, amiket ha egy bizonyos szögből nézünk, akkor nem is látszanak, mert totálisan 2D alakzatok. A cél biztosan a teljesítmény optimalizálása volt, de ha ezt látom, akkor inkább azt mondom, hogy legyen 10 fps-sel kevesebb, ám életszerűbb megoldás, mert a végén még elhiszem, hogy csak egy játék az egész. Oregon azonban mégis egy szerethető, nagyon szépre sikerült állam lett. Széles utat!