Blackhole

Blackhole teszt

A hardcore platformjátékok sorába áll be a Csehországból érkezett Blackhole, ami kőkemény, az idegszálainkat és a türelmünket is rendesen próbára tevő megmérettetésekkel látja el a stílus rajongóit.

Az oldalnézetes platformjátékok nagyon régóta jelen vannak az iparban, és ennyi év után is szakadatlanul jönnek az újabb és újabb próbálkozások. Az alkotások közül persze sok felejthető, csak azok tudnak kitűnni a népes tömegből, amelyek a megszokotthoz képest valami újat, vagy legalább ritkábban látottat tudnak felmutatni – a Blackhole például azzal igyekszik megfogni a játékosok tömegeit, hogy kemény kihívást állít eléjük. A cseh FiolaSoft Studio játéka kifejezetten azoknak szól, akik már unják, ha egy program a kezüknél fogva vezeti végig őket, itt ugyanis nincs kegyelem, minden eredményért meg kell dolgozni, de a sikerélmény így sokszorosa is annak, amit máshol kapnánk; igazi extázis tökéletesre teljesíteni egy-egy pályát.

AHOL EMBER MÉG NEM JÁRT

A Blackhole története szerint az otthonunkat, vagyis a jó öreg a Földet valamilyen oknál fogva az univerzum összes fekete lyuka veszélyezteti, és hacsak nem pusztítjuk el mindegyiket, búcsút inthetünk a kollektív irhánknak. Az emberiség bátor csapatokat küld hát szerte a galaxisba, hogy megszüntessék a fenyegetést, mi pedig egy ilyen alakulat zöldfülű tagjaként csöppenünk az események közepébe, mégpedig az utolsó küldetésen, amikor is egy katasztrófa történik. A hajó véletlenül túlságosan közel kerül a kiszemelt fekete lyukhoz, ami normál körülmények mellett egyet jelentene a biztos halállal, azonban csodával határos módon a jármű átjut az eseményhorizonton, és egy idegen helyen fúródik a földbe. A legénység szétszóródott, a hajó használhatatlan, de még menthető, az egyetlen remény pedig a szerencsétlen újonc, akire az a feladat hárul, hogy a mesterséges intelligencia segítségével megmentse bajtársait és megfoltozza a bárkát.

A játék története és tálalása is egy színes, vasárnap reggeli rajzfilm hangulatát idézi, gyerekes szereplőkkel és hasonlóan butus, viccesnek szánt sztorival, a külső azonban ne tévesszen meg senkit, a felszín alatt egy kemény játék rejlik. A Blackhole reklámanyaga nem hazudik, ez tényleg egy hardcore platformer, amiben pontos ugrásokkal, kiváló időzítéssel és sok türelemmel lehet csak előrébb jutni. A hat fejezetre bontott történetben több mint hatvan pálya vár minket, amelyeket gyilkos növények, halálos kőolvadék, lézerek, pengék és egyebek szegélyeznek, mindennek tetejébe pedig – mivel egy fekete lyuk kellős közepén vagyunk – minden sarkon gravitációs anomáliák vannak, amelyeket érintve fordul egyet az egész világ, a plafonból vagy a falakból járható padlót varázsolva hősünknek. A fő feladatunk, hogy az adott pálya helyes orientációját megtalálva megszerezzük a hajó javításához és egyúttal a továbbjutáshoz szükséges gömböket, amiből minimum egyet mindenképpen be kell zsákolni (és visszavinni a kezdőpontra), de mindenhol ennél több, kettő, három vagy akár hat csodaherkentyű nyomába is eredhetünk, ami persze azzal jár, hogy sokkal nehezebb a szekció kipipálása.

KÜLDETÉS TELJESÍTVE

A Blackhole nem azoknak való, akik egy könnyed, délutáni kikapcsolódásra vágynak, amivel hátradőlhetnek kipihenni egy hosszú hetet. Ha nekiállsz, garantált a rengeteg káromkodás, az idegesség, és az az egyre növekvő érzés, hogy rohadjanak meg azok a hülye űrhajósok azon az istenverte égitesten, ám ha kitartasz, megérdemelt, felemelő sikerélményben lesz részed. A játék tisztességes kihívást nyújt, a nehézség sima, bár elég meredek ívet leírva növekszik, a kezelés pedig precíz, tökéletesen kézre áll, így minden csak a játékos ügyességén múlik. Az összképet csak a béna történet, a még rosszabb karakterek és az átlagos grafika rontja, de szerencsére ezek teljesen mellékesek, a lényeg, azaz a játékmenet és a pályatervezés profi munka.