Az idén márciusban megjelent Cities: Skylines gyakorlatilag azonnal megvett minket kilóra. Úgy mosta ki a Sim City által okozott rossz szájízt, hogy szinte el is felejtettük, hogy a Maxis miképp csúfolta meg az egész ipart, hogy vált nevetség tárgyává azokkal az apró városoknak nevezett valamikkel, amiket felépíthettünk bennük. A Cities: Skylinesban ezzel szemben hatalmas, változatos, életszerű városokat alkothattunk, melyekben nem 10.000 lakos élt egyetlen háztömbben, az utcákat pedig oly módon kanyarítottuk át a tájon, hogy azt még Tarlós István is megirigyelné. De minden bája ellenére a Skylines sem volt tökéletes. A hatalmas tartalom ellenére csak nehezen tűnt fel, hogy nem voltak alagutak, nem volt napszakváltás, hiányzott a pénzügyi mikromenedzselés, no és nem lehetett mit kezdeni a vízpartokkal sem. Nemrégiben viszont már megérkeztek az alagutak is, valamint ingyenes patch formájában hozzájutottunk az európai stílusú épületekhez is. Most pedig itt az After Dark, amivel együtt nemcsak alapos grafikai ráncfelvarrást kapunk, hanem egy jó adag újdonságot is.

Éjszakai járat

A cím valószínűleg már árulkodó lehet, hogy mit is rejt tulajdonképpen az első Cities: Skylines expanzió: beköszönt az éjszakai élet városainkba. Amint a horizonton lebukik a nap, a város fényei felizzanak, s látványos csodává varázsolják saját kezünkkel felhúzott utcáinkat, házainkat. A bulinegyedek megtelnek élettel, a lámpaoszlopok gyönyörű szépen bevilágítják az úttesteket, a bűnözés pedig megugrik, emiatt rendőrautók szirénáitól lesz hangos a környék. Az After Dark tehát elsősorban új napszakkal ajándékoz meg minket, aminek köszönhetően egy hihetetlen látványos éjszakai élet képe tárul elénk. De nem szabad azt hinni, hogy az éjszaka csak egy látványelem a képernyőn, a szakavatatott szemek számtalan újdonságot is felfedezhetnek a sötétségbe burkolózva: a kiegészítővel például megérkeztek a kerékpárok, amelyeknek külön kerékpárutat is kiépíthetünk, vagy ha akarjuk, hatsávos útjainkon biztosíthatunk számukra egy külön sávot. Végre lehetőségünk van bulinegyed kiépítésére is, már amennyiben sok turistát vonzanak látványosságaink a világ más szegleteiből. Ehhez üzleti negyedeinket alakíthatjuk át, karaoke bárokat, kocsmákat, mozikat nyithatunk a házak közé, amiket persze megtámogathatunk egy kis taxis forgalommal is. De a pezsgő éjszakai élet magával hozza a bűnözést is, ezért különösen figyelnünk kell arra, hogy megfelelő legyen a rendőri jelenlét ezekben a zónákban. Ezenkívül turistacsalogató látványosságokból is bővült a repertoár. Építhetünk étteremmel ellátott mólót a vízpartra, csónakkikötőt, halászdokkot vagy akár röplabda pályát is, de megjelentek a játék kínálatában az olyan sokak által hiányolt objektumok is, mint a börtön, ahova a rendőrségen őrzött rabokat szállítják át, illetve jó hír, hogy már reptérből is akad egy olyan verzió, amit le tudunk rakni kicsit lankásabb területre is.

Aki este úr, nappal is legyen az!

Külön okosság volt a készítők részéről, hogy beraktak a játékba egy kiadásmenedzser ablakot is, amelyen keresztül költségeinket növelhetjük vagy csökkenthetjük annak fényében, hogy épp mire van szükségünk. Éjszakára például megnövelhetjük a rendőrségi kiadásokat, ha a városunkban elszabadulna a pokol, nappal pedig az egészségügyi helyzeten javíthatunk. Ha pedig túl sok a szemét a városban, ugyancsak megnövelhetjük a kukásautók számát pár csúszka tologatásával. Röviden összefoglalva tehát az After Dark által nyújtott új lehetőségek rendkívül hiánypótlók és hasznosak. Ha ehhez hozzávesszük, hogy ezért mindössze 4500 forint közeli összeget kérnek a készítők, akkor mást már tényleg nem tudunk mondani, csak azt, hogy ez egy kötelező vétel. Egyetlen problémánk csak az volt vele, hogy éjszaka utakat építeni nem túl egyszerű feladat, hiszen olyan sötét van a városon kívüli területeken, hogy azt sem látjuk, hova öntjük az aszfaltot, de ez egy kapcsoló átbillentésével orvosolható a menüben. Az alapjáték tehát remek, a kiegészítő pedig újra okot adhat arra, hogy elővegyük azt. Vegyétek meg, s tegyetek így!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!