A 2017-es júniusi PC Guru Radar alatt rovatában mutattuk be röviden a francia fejlesztőstúdió alkotását, és bizony már akkor ódákat zengtünk róla. Az elmúlt egy évben a francia szakik azonban nem ültek a babérjaikon, ünnepelve a sikert, hanem az állandó halált még kívánatosabbá tették a játékosok számára. Ebben a játékban nem egyszer, de sokszor fog utolérni a végzet, de ez a hasznodra válik, hiszen a Dead Cellsben a halál jelenti a tanulást!

Örökké változó

Ha eddig nem hallottál volna a Motion Twin játékáról (ez lehetséges?), akkor itt az ideje, hogy megismerkedj vele! Az alkotás egy minimális történettel rendelkező, a fejlesztők saját meghatározása szerint roguevania stílusú játék, melyben egy örökké változó kastélyban kell legyűrni milliónyi ellenfelet, miközben a halál jelenléte állandó és meghatározó. Egyetlen sejtként, egy lefejezett embert feltámasztva kell végigmenni a szinteken, hogy elintézzük a ránk törő rusnyaságokat, megtaláljuk az elrejtett kincseket, és persze fejlesszük a felszerelésünket, amivel túlélhetjük az újabb és újabb próbatételeket. Ennek a teljesítéséhez bizony fegyverekre is szükség van: a játék elején csak egy rozsdás karddal és választás szerint egy íjjal, vagy fából készült pajzzsal rendelkezünk. Ez nem sok, de nem kell aggódni, hamar találunk erősebbeket. Ez sokat segít, hiszen az egyes pályákon rengeteg ellenféllel találkozhatunk, akik között vannak olyanok, akik távolsági fegyverekkel küzdenek, vannak, akik robbanó bombákat dobnak el, vannak, akik repülnek, szóval a változatosságra nem lehet panasz, ahogy a főellenfelekre sem. Utóbbiak hatalmasak, erősek, és ennél fogva egyáltalán nem könnyű legyőzni őket. Ha a nevenincs karakterrel meghalunk, akkor visszakerülünk a játék elejére, úgy, hogy a megszerzett tudás egyes elemeivel felvértezve ismét nekiinduljunk a kastélynak. A fejlődés alapját az ellenfelek által elhullajtott sejtek jelentik: ezekből vehetünk a szintek között fejlesztést, fegyvert és így tovább. A pályák mindegyike kellően változatos, tele vannak titkokkal, jópofa dolgokkal, teleportokkal, amik megkönnyítik a közlekedést.

Technikából jeles

A közlekedés pedig nagyon jó, hiszen a mozgás teljesen folyamatos, semmilyen megakadást nem lehet tapasztalni: a teljes élvezethez erősen ajánlott egy kontroller használata. A Dead Cells 2D-s, gyönyörű, stílusos pixelart grafikát kínál, és bár a szintek a halál után ugyanazokat a jellemzőket mutatják fel, nem lehet megunni őket, köszönhetően az állandó átalakulásnak.

A Dead Cells tavaly óta közel 40 százalékkal drágult meg, ennek ellenére érdemes kifizetni érte a 25 eurós, nagyjából 8100 forintos árat, hiszen a Motion Twin egy olyan programot tett le az asztalra, amely tökéletesen ötvözi két stílus legjobb jegyeit, így olyan élményt kínál, ami nemcsak az akció-platformerek egyik legjobb címévé teszi, de az indie címek élvonalába is beemeli. Példaértékű az, ahogy a Motion Twin eljárt a Dead Cellsszel, így nem is lehet kérdéses az értékelés magas pontszáma. Nagyon jól sikerült a francia csapat első játéka, bele sem tudunk gondolni, hogy legközelebb milyen kiválósággal rukkolnak elő.