Rengeteg anime és manga adaptációján rághattuk már át magunkat az évek során, melyek között sajnos bőven akadt inkább kötelező tölteléknek érződő darab, és igazán jól sikerült feldolgozás egyaránt, ehhez a táborhoz pedig most a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles is csatlakozott. Jó előjelként a játék az ezen a területen eléggé veteránnak számító CyberConnect2 gondozásában készült, akinek többek között már olyan hasonló címeket köszönhetünk, mint a Naruto-játékok, a Dragon Ball Z: Kakarot, és a Jojo’s Bizarre Adventure: Eyes of Heaven.

Bosszútól fűtve

A Koyoharu Gotouge által megálmodott történet szerint hősünk, a családjával a hegyekben élő Tanjiro Kamado egy nap arra érkezik haza, hogy szeretteit démonok mészárolták le. A támadás egyetlen túlélője húga, Nezuko, aki azonban az incidens során maga is démonná változott, viszont szokatlan módon nem alakult ki benne a lényektől megszokott vérszomj, valamint emberi érzéseit és gondolatait is megőrizte. Családja megbosszulására és annak reményében, hogy megoldást találhat Nezuko állapotának visszafordítása, Tanjiro húga oldalán útnak indul, hogy démonvadásznak álljon.

Azt kell, hogy mondjam, a CyberConnect2 ismét remek munkát végzett, a játék ugyanis látvány tekintetében olyan remekül visszaadja az alapjául szolgáló sorozatot, hogy néhány csúnyácska tereptárgyaktól eltekintve szinte egy interaktív anime hatását kelti. Tartalom terén ugyan bár kissé felületesen, de fejezetekre bontva kvázi átélhetjük a sorozat történetét és nagy összecsapásait a kezdetektől egészen a Mugen Train Arc szakaszig.

Ennek a kalandos utazásnak az Adventure mód ad otthon, ami azonban nem csupán átvezetők és küzdelmek váltakozásából áll. A cselekmény részeként sokszor kisebb pályaszakaszokat kell bebarangolnunk karakterünkkel, ahol plusz tartalmak feloldására szolgáló pontok felkutatása mellett kvázi mellékküldetéseket is teljesíthetünk, amik azonban kimerülnek a térképen jelzett pontok vagy karakterek meglátogatásában, viszont elvégzésükért plusz paneleket kapunk az adott fejezet képének kirakásához. Maguk a helyszínek egyébként egész hangulatosak lettek, azonban maga a felfedezés eléggé korlátoltra és érdektelenre sikerült gyakran szükségtelen kerülőkkel, amin karakterünk lomha mozgása sem segít sokat.

Démoni hajsza

A 3D-s küzdelmekhez egy igazán egyszerű harcrendszer párosul, melynek részeként sima, valamint energiát felemésztő különleges támadásokat zúdíthatunk ellenfeleinkre, amiket az iránygombokkal együtt tehetünk még egy kicsit változatosabbá. Ezekhez jön még hozzá egy védelmet áttörő dobás, az átmeneti erőnövelés, valamint egy mindent elsöprő végső csapás, a páros küzdelmek során pedig partnerünket is segítségül hívhatjuk. A kampányban mindehhez még időnként némi QTE is társul. Ugyan nyilván az Adventure mód a főfogás, de annak teljesítése utánra is tartogat még némi izgalmat a játék, többek között 2-2 elleni összecsapásokat a világ démonvadászaival, AI ellenfelekkel vagy egy barátunkkal, a Training módban pedig akár egy sor kihívással is próbára tehetjük magunkat.

A Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles talán legnagyobb erénye az, hogy rendkívül látványos, legyen szó a közkedvelt karakterek és szereplők életre keltéséről, a küzdelmekről, vagy akár az átvezetőkről. Ugyan időnként kissé unalmas megoldásokkal és nem a maga teljességében dolgozza fel az alapmű cselekményét, azért így is egész korrekt munkát végez, bár a harcrendszerre ráfért volna még némi mélység, és valamivel több választható harcos. A sorozat rajongóinak mindenképp érdemes lehet felírni a bevásárlólistára, ahogy a CyberConnect2 Naruto-játékait kedvelőknek is, ugyanis alapjaiban nagyjából hasonló élményt nyújt.