Világéletemben imádtam Legózni. Gyerekként egy egész város büszke mérnöke voltam, és még most is szívesen nézegetem, hogy mekkora utat járt be az évtizedek alatt a márka. Érdekes módon azonban a Minecraftot soha nem próbáltam ki, a Terraria-nak pedig nekiálltam, de pár óra után abba is hagytam. Persze mindig csodáltam a Minecraft építőinek zsenialitását, hogy egész világokat teremtenek a semmiből, így amikor Chocho felajánlotta, hogy én írhatom meg Dragon Quest Builders tesztjét, örömmel köszöntem meg a lehetőséget. Így nekiálltam az építésnek, ami ebben a játékban a világmegmentést jelenti, szó szerint!

Fényt hozok a sötétségbe!

A Dragon Quest Builders színhelye Alefgard, ugyanaz, mint az eredeti játéké. A Builders története szerint a gonosz Dragonlord évszázadokkal ezelőtt sötétségbe borította a kontinenst, szörnyeket szabadított az emberekre, akik elvesztették az építés csodás képességét. Regék és könyvek suttogva mesélt leírása szerint azonban egy áldott napon eljön a megmentő, aki képes elemeket összeilleszteni, falakat és házakat, szerkezeteket építeni, és ő lesz az, aki felszabadítja a népet, és elvezeti Alefgardot a világosságba… És hogy kire hárul eme feladat súlyos terhe? Egyet találhatsz!

Ez a lényeg, ami a Dragon Quest Builders-t megkülönbözteti a Minecraft-tól: van keret és cél, eközben pedig a felfedezés és az építkezés ugyanolyan élvezetes marad órák után is, mint amilyen a játék elején volt. A játék első másfél órája bevezet minket az alapokba, majd elengedi a kezünket, ezután pedig azt tehetünk, amit csak akarunk, a fő célt nem feledve. Első feladat egy lerombolt településen a bázisépítés, ez pedig odacsábítja Alefgard lakóit, akik egyrészt rácsodálkoznak a tehetségünkre, másrészt pedig folyamatosan kérésekkel bombáznak minket. Ágyat szeretnének, ahol alhatnak, széket, amire leülhetnek, konyhát, amiben főzhetnek, és így tovább. Mi pedig nekiállunk a település környékét felfedezni, elkezdjük kitermelni a különböző alapanyagokat, miközben újra és újra meglepődünk azon, hogy mennyi rétege van a játéknak. Szinte nincs olyan dolog, amit ne használhatnánk fel valamire, mindennek megvan a maga fontos szerepe, legyen az akár egy kék állatkából kinyert toll, vagy éppen egy földdarab. Eközben pedig az Építő (vagyis mi) harcolni tanul, ötletel, újabb és még újabb lehetőségeket fedez fel, amivel nemcsak a környezetét/lakóhelyét szépítheti meg, de egyúttal a történet folyását is továbblöki! Ezt pedig nagyon jó látni, és átérezni! A missziókat azonban előbb-utóbb végre kell hajtani, mert ezek adják meg annak a lehetőségét, hogy átjussunk más szigetekre. Az NPC-k és a világ istensége is mindig megerősít bennünket abban, hogy az Építés képességének köszönhetően rajtunk múlik a világ sorsa, így ez további motivációt ad, hogy helyre tegyük a világ rendjét.

A felfedezés közben rálelhetünk a régi Alefgard nyomaira, sírhelyeket találunk, elolvashatjuk régi csaták leírását, ezek pedig bemutatják azt, hogy milyenek voltak az Építő feltűnése előtti idők. Ráadásul, ahogy egy jó RPG-hez illik, fejlődünk. Több életenergiánk lesz, de ha éhesek leszünk, akkor sürgősen ennivaló után kell néznünk. Egyre jobb és jobb fegyvereket vehetünk kézbe, ezek közül egyeseket pedig összefűzött missziók teljesítése után kapunk meg. Éppen ezért a Dragon Quest Builders-t egyszerűen nem lehet megunni. Mindig előrukkol valami újdonsággal, valami meglepővel, akár a felszín alatt is. Katakombákba hatolhatunk be, kincseket kereshetünk, szörnyekkel harcolhatunk, felfedezhetjük a régmúltat és a jelent, azt építünk, amit akarunk, és amit a történet teljesítése megkíván, illetve hőssé válhatunk. Hihetetlen, de az órák másodpercek alatt szállnak tova, azt vesszük észre, hogy megszakítás nélkül játszunk, és nincs más vágyunk, minthogy újabb épületeket húzzunk fel, termeljünk, és használati tárgyakat alkossunk, a saját és lakóink örömére egyaránt. Ez pedig csak egyet jelent, azt, hogy a Square Enix nagyszerű programot alkotott!

Kocka-őrület

A Dragon Quest Builders-t nemcsak élvezet játszani, de élvezet rátekinteni és hallgatni egyaránt. Grafikája nagyon stílusos, rajzfilmes hatást kelt, a napszakok váltakoznak, az egyes szigetek pedig mind eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek. A zenék is jók, az adott helyzethez illőek, és aktívan végigkísérik az egész játékot. A Dragon Quest Builders az igazi kockák legnagyobb kockakalandja, megunhatatlan, letehetetlen, az utóbbi idők legjobb PS4 játéka, amiért érdemes pénzt fizetni. Garantált, hosszantartó szórakozást ad, hibái nincsenek, így bosszúságot sem okoz. Tesztemet nem zárhatom mással, mint egy nagy magyar költő-filozófus, Kölcsey Ferenc egyik leghíresebb idézetével: Hass, alkoss, gyarapíts, s a haza fényre derül! Ez pedig a Dragon Quest Builders lényege, legfontosabb feladata.